عصر بازار

مدیرعامل بورس اوراق بهادار مطرح کرد:

قیمت گذاری طلا در بورس

عصر اعتبار- فطانت گفت: با هماهنگی‌هایی که برای توسعه این گواهی‌ها در دست است و نیز با مقدماتی که برای استاندارد سازی انبارها و گواهی‌های سپرده کالایی در داخل کشور خواهیم داشت امکان تسهیل مالی و توفیق به دست خواهد آمد.

قیمت گذاری طلا در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، فطانت مدیرعامل بورس اوراق بهادار صبح امروز در مراسم راه‌اندازی رسمی معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم تامین مالی گسترده‌ای با پشتوانه دارایی‌های مالی داشته باشیم معاملات گواهی سپرده کالایی آغازگر این راه خواهد بود.

    وی افزود: در فصل برداشت همه ساله با هجوم گسترده‌ای در شبکه بانکی از طریق تعاون روستایی مواجه بودیم که افرادی برای گرفتن تسهیلات مراجعه می‌کردند تا بتوانند کالاها را در فصل برداشت از روی زمین بردارند حتی پسته‌کاران هم که از موفق‌ترین کشاورزان در بخش اقتصادی بودند همواره با این مشکل مواجه بودند و درپشت بانک‌ها به صف می‌نشستند و دوستان ما در جهاد کشاورزی شهادت می‌دهند که حتی در فصل برداشت هم که قیمت محصولات پایین‌ می‌آید بعضا با مشکلات زیادی روبرو است.

    وی افزود: راه‌اندازی سپرده‌های کالایی بخصوص در این بخش کشاورزی بسیار موثر بوده و برای تامین مالی می‌تواند فراگیر باشد.

    وی خاطر نشان کرد: سودی که از سرمایه‌گذاری در این بخش ایجاد می‌شود برای سرمایه‌گذاران هم جذاب خواهد و با هماهنگی‌هایی که برای توسعه این گواهی‌ها در دست است و نیز با مقدماتی که برای استاندارد سازی انبارها و گواهی‌های سپرده کالایی در داخل کشور خواهیم داشت امکان تسهیل مالی و توفیق به دست خواهد آمد.

    وی گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه در حوزه بخش خصوصی در صورتی که کلید بخورد بخش کشاورزی می‌تواند به عنوان یکی از اقتصادهای پرتوان در کشور باشد البته سپرده کالایی منحصر به کالاهای کشاورزی نیست و طیف زیادی از کالاها را در برمی‌گیرد و بسیاری از کالاهایی که قدرت نقد شوندگی بالاتری دارند مانند طلا، می‌توانند در بورس‌های ما قیمت بخورند و دیگر پراکنده نبوده و بصورت متمرکز در یک بازار متشکل قرار گیرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی