عصر بازار

نخست وزیر سوریه و معاون وزیر اقتصاد ایران راه های توسعه همکاری ها را بررسی کردند

عصر اعتبار- « وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه و« فرهاد زرگری» معاون بانک، بیمه و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وزیر امور اقتصادی و دارائی جمهوری اسلامی ایران راه های توسعه همکاری ها به ویژه در حوزه تجاری و سرمایه گذاری مشترک را بررسی کردند.

نخست وزیر سوریه و معاون وزیر اقتصاد ایران راه های توسعه همکاری ها را بررسی کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایرنا، الحلقی و زرگری در این دیدار که «محمد رئوف شیبیانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم حضور داشت، همچنین راه های فعال سازی توافق نامه ها امضا شده بین دو کشور در زمینه های کشاورزی ، حمل و نقل و نفت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
    دو طرف در باره امکان امضای توافق های جدید که می تواند در گسترش و توسعه روابط و همکاری ها نقش داشته باشند، گفت وگو کردند.
    الحلقی گفت که گسترش روابط اقتصادی ، تجاری و توسعه ای بین دو کشور و ملت دوست سهمی به سزا در کاهش آثار محاصره ظالمانه اقتصادی سوریه و جنگ تروریستی علیه ملت سوریه دارد.
    وی افزود: روابط راهبردی بین ایران و سوریه ناشی از اراده حسن روحانی و بشار اسد رئیسان جمهور دو کشور دارای چشم اندازی روشن است و این اراده به تحکیم همکاری های مشترک و تقویت پایداری محور مقاومت در مقابل توطئه های صهیونیستی – آمریکائی در منطقه منجر شده است.
    نخست وزیر سوریه از مواضع ملت ایران و ایستادن ایران در کنار سوریه برای مقابله با پیامدهای جنگ تروریستی تحمیل شده بر آن قدردانی کرد و برگزاری موفق دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

    ** دیدار با وزیر دارائی سوریه
    «اسماعیل اسماعیل» وزیر دارائی سوریه هم درهمین چارچوب با معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی ایران دیدار و گفت وگو کرد.
    در این دیدار آینده روابط اقتصادی و تجاری ، مالی و بانکی دو کشور و روند اجرای قرارداد همکاری مشترک اقتصادی بررسی شد.
    اسماعیل اسماعیل بر اهمیت اجرای این قرارداد و برگزاری پروژه های سرمایه گذاری در سوریه به ویژه در زمینه های کشاورزی و نفت و صنعت، تأکید کرد.
    زرگری هم بر تمایل ایران برای ایجاد پروژه های سرمایه گذاری و توسعه ای در سوریه که می تواند در تقویت توانمندی های ملت سوریه سهیم باشد، تاکید کرد.
    براساس این گزارش کمیته فنی ویژه اجرای توافق همکاری اقتصادی امضا شده بین ایران و سوریه هم به ریاست « تیسیر الزعبی» مدیرکل هیات دولت سوریه و فرهاد زرگری معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی ایران برگزار شد.
    این توافق ماه مارس سال گذشته امضا شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی