عصر بازار

کاهش جزئی بهای نفت

سرنوشت طلا در انتظار نشست امروز بانک مرکزی اروپا

عصر اعتبار- در معاملات ساعات ابتدایی روز پنجشنبه بهای طلای سیاه و فلز زرد کاهش یافت.

سرنوشت طلا در انتظار نشست امروز بانک مرکزی اروپا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهای نفت در معاملات ساعات ابتدایی روز پنجشنبه کاهش یافت. نفت برنت دریای شمال پس از عبور از مرز 40 دلار با اندکی کاهش همچنان موقعیت خود را در این سطح حفظ کرده است.

    بر این اساس هر بشکه نفت برنت دریای شمال در آغازین ساعات روز پنجشنبه با 19 سنت کاهش 40 دلار و 88 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص نفت آمریکا) نیز با کاهش جزئی 38 دلار و 24 سنت دادوستد شد.

    به عقیده تحلیلگران بازار، افزایش تقاضا پس از افزایش موقتی بهای نفت یکی از دلایل کاهش بهای طلای سیاه است. از سوی دیگر عملکرد موفق بازارهای سهام نسبت به اوراق قرضه از دیگر دلایل نوسان بازار در روزهای گذشته محسوب می‌شود. نشست روز 20 مارس (1 فروردین) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه، برای ثابت نگه‌داشتن حجم تولید نفت در ماه ژانویه و همسو کردن ایران با این توافق از دیگر علل نوسان بهای طلای سیاه در روزهای اخیر است.

    طلا که در روزهای گذشته موفق شده بود به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر برسد، در معاملات پایان روز گذشته با افت چشمگیری همراه بود.

    در بازار معاملات فلزات گران‌بها، هر اونس طلا با 5 دلار و 50 سنت کاهش 1250 دلار دادوستد شد. به باور تحلیلگران بازار فلز زرد، نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ سود سپرده‌های از مهم‌ترین دلایل کاهش چشمگیر بهای طلا است.

    در بازار دیگر فلزات گران‌بها، هر اونس نقره 15 دلار و 29 سنت، هر اونس پلاتین 979 دلار و 90 سنت معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی