عصر بازار

خرید ۱۳هزار میلیارد تومانی گندم در سال آینده

سال ۹۵ واردت گندم نخواهیم داشت

عصر اعتبار- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کرمان یکی از استان های خوب تولیدکننده گندم است و قریب به ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تولید می شود.

خرید ۱۳هزار میلیارد تومانی گندم در سال آینده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، علی قنبری صبح امروز در مراسم افتتاح سیلوی 50 هزار تنی شهرستان سیرجان اظهار کرد: این سیلو پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که در موقعیت حساس منطقه ای قرار دارد و می تواند مشکل عمده ای از استان و منطقه را حل کند.

    وی افزود: سیلوی سیرجان به خط آهن و جاده ابریشم وصل می شود و به همه استان های جنوب‌شرقی کشور اتصال دارد و منطقه اقتصادی سیرجان نیز می تواند منشاء اثر برای استان و شهرستان باشد.

    قنبری با اشاره به اینکه بیش از 14میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد که عمدتا در دولت دبیر و امید صورت گرفته، تصریح کرد: پروژه مدتی رها شده بود که با پیگیری های استاندار و نماینده شهرستان ادامه یافت و کار به نتیجه رسید که امیدواریم در ادامه کار زمینه برای فعالیت صحیح و اقتصادی این پروژه فراهم شود تا بازدهی سازنده و مثبتی برای اقتصاد منطقه داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی بیان کرد: یکی از رسالت ها و وظایف مهم این شرکت تامین کالاهای استراتژیک مانند گدنم برنج روغن و شکر، ذخیره سازی و توزیع آنهاست و همچنین خرید تضمینی را برعهده دارد.

    وی اظهار کرد: یکی از مسوولیت های ما در استان کرمان تامین فضای مناسب برای خرید تضمینی گندم است و در سال جاری نزدیک به 8 میلیون و 80 هزار تن گندم تضمیمنی خریداری کرده ایم که سال آینده به برکت بارندگی ها نزدیک به 10 میلیون تن خرید خواهیم کرد.

    قنبری افزود: سال قبل به اقتصاد مقاومتی کم توجهی شد، اما در سال جاری اصلا گندم نخریدیم و سال 94 وارداتی نداشتیم و در سال آینده نیز واردات نخواهیم داشت و در گندم به خوکفایی رسیده و دو سه میلیون تن گندم اضافی خواهیم داشت که باید برای صادرات آن فکری شود.

    وی تصریح کرد: اواخر سال 92 برای مصرف برخی استان ها به تعداد انگشتان دست ذخیره داشتیم، اما با بیش از 5 میلیون تن ذخیره وارد سال 94 شدیم و اکنون بیش از 6 میلیون تن ذخیره برای سال 95 داریم.

    قنبری اظهار کرد: کرمان یکی از استان های خوب تولیدکننده گندم است و نزدیک 300 هزار تن گندم در استان تولید می شود که امسال 155 هزار تن گندم تضمینی خریدیم و سال آینده افزایش می یابد وامیدواریم بتوانیم نان با کیفیت به سفر مردم ارائه کنیم که سلامت جامعه و امنیت غذایی مردم فراهم شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حمایت استاندار کرمان کار ارزشمندی شروع شده که موجب ارتقاء کیفیت نان است و کاهش مصرف سرانه را در پی دارد زیرا سرانه مصرف در کشور بالاست ولی در استان کرمان این میزان پایین آمده چون کیفیت نان بالا می رود و پِرت نان و گندم کاهش می یابد و منطقی است.

    وی افزود: در دولت تدبیر و امید اعتبار قابل توجهی برای خرید گندم تضمینی گذاشته شده و در سال گذشته حدود 9500 میلیارد تومان فقط برای خرید گندم تضمینی به کشاورزان دادیم و در سال اینده 13 هزار میلیارد تومان از کشاورزان گندم می خریم.

    قنبری تصریح کرد: باید امکانات مناسب برای محصولات کشاورزان داشته باشیم که قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده تا موجبات رضایتمندی مردم فراهم شود و دولت بیش از 60 درصد اعبتار این پروژه را در مدت کوتاهی فراهم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو