عصر بازار

بانک مرکزی اروپا سیاست های جدید اقتصادی خود را اعلام کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی اروپا سیاست های جدید اقتصادی این قاره، شامل کاهش نرخ بهره های بانکی، گسترش محرک های اقتصادی با خرید اوراق قرضه و ارایه وام های کم بهره به بانک ها را تشریح کرد کرد.

بانک مرکزی اروپا سیاست های جدید اقتصادی خود را اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیاست های جدید با هدف افزایش تورم و افزایش رشد اقتصادی در 19 کشور حوزه پولی یورو تنظیم شده است.
    خلاصه تصمیم های بانک مرکزی اروپا به قرار زیر است:
    - کاهش نرخ سود مبنا (benchmark rate) از «پنج صدم درصد» به «صفر» که اقدامی نمادین به شمار می رود.
    - کاهش نرخ سپرده بانک های تجاری از «منفی سه دهم درصد» به «منفی چهار دهم درصد» که اقدامی نامتعارف برای تشویق بانک ها به وام دادن به جای انباشت پول است.
    - افزایش سقف خرید ماهانه اوراق قرضه از 60 میلیارد یورو به 80 میلیارد یورو (88 میلیارد دلار) که با چاپ مقدار بیشتری پول و تزریق آن به بازار همراه خواهد بود.
    - افزودن «اوراق قرضه شرکتی» به دارایی هایی که بانک مرکزی اروپا می تواند بخرد.
    - ارایه وام های چهارساله با نرخ بهره پایین برای کمک به بانک های اروپا.
    «ماریو دراگی» رئیس بانک مرکزی اروپا امروز با اشاره به سیاست های یادشده، گفت: بسته اقتصادی جدید برای افزایش سرعت بهبود اقتصادی در کشورهای حوزه یورو و افزایش نرخ تورم به نزدیک به 2 درصد ارایه شده است.
    میانگین نرخ تورم در کشورهای استفاده کننده از واحد پولی یورو، «منفی دو دهم دردص» است. نرخ رشد اقتصادی این کشورها نیز در سه ماهه پایانی سال 2015 میلادی، تنها «سه دهم درصد» بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی