عصر بازار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا:

بانک مرکزی بازار سکه شب عید را مدیریت کند

عصر اعتبار- افزایش قیمت سکه در روزهای پایانی سال در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، اگر بانک مرکزی که متولی ضرب سکه است در زمانی که تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد اقدام به ضرب سکه‌های جدید کند، شاهد کمبود عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت سکه نخواهیم بود.

بانک مرکزی بازار سکه شب عید را مدیریت کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، عبدالله محمدولی اظهار کرد: با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال به دلایل مختلف، خرید سکه‌ افزایش می‌یابد و با توجه به بالارفتن تقاضا شاهد افزایش قیمت نیز هستیم باید بانک مرکزی در این زمینه مدیریت لازم را انجام دهد.

    وی ادامه داد: باید به گونه‌ای بازار اشباع شود که در زمان افزایش تقاضا در سکه شاهد بالا رفتن کاذب قیمت‌ها نباشیم.

    محمدولی تصریح کرد: در روزهای پایانی اسفندماه و نزدیک شدن به ایام نوروز مردم به سمت خرید مصنوعات طلا روی می‌آورند و طبیعی است که کمی شاهد تغییر قیمت‌ها در بازار باشیم ولی باید نوسانات را مدیریت کنیم.

    رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی پیش‌بینی کرد که سال 1395 برای صنف طلا سال خوبی باشد و با توجه به برداشته شدن تحریم‌ها میزان تولیدات البته با حمایت مسئولان مربوطه افزایش می‌یابد و به دنبال آن با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان میزان صادرات را نیز افزایش داد.

    وی در عین حال بیان کرد: بازار داخلی طلا را باید به درستی و با برنامه‌های تدوین شده هدایت کرد تا شاهد هیچ‌گونه نوسان قیمت کاذبی در بازار نباشیم.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان طلا درباره صادرات طلا نیز اظهار کرد: صادرات طلا بیشتر به کشورهایی مثل ترکیه یا عراق صورت می‌گیرد و تایلند و هنگ‌کنگ نیز از دیگر کشورهای خریدار طلای ایرانی هستند که در سال آینده می توان امیدوار بود که میزان صادرات طلا و تعداد کشورهای خریدار افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو