عصر بازار

یورو از کجا آمد؟

عصر اعتبار- یورو واحد پولی اروپاست. بله این را تقریبا همه می دانند اما این که این واحد پولی از کجا پیدایش شد و در مقابل دلار قد علم کردبرای خود داستانی دارد که دراین گزارش به آن خواهیم پرداخت.

یورو از کجا آمد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اول ژانویه سال 2002 بود که کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند به طور رسمی واحد پولی مشترک و جدیدشان را معرفی کردند.
      یورو (به انگلیسی: euro)‏ (نماد: €؛ کد ایزو: EUR) در حال حاضر واحد پول کشورهای منطقه یورو است که شامل 17 کشور از 27 عضو اتحادیه اروپا است.

    کشورهای عضو اتحادیه اروپا که یورو را به عنوان واحد پولی خودشان برگزیده اند:
    آلمان
    اتریش
    اسپانیا
    استونی
    اسلواکی
    اسلوونی
    ایتالیا
    ایرلند
    بلژیک
    پرتغال
    فرانسه
    فنلاند
    قبرس
    لوکزامبورگ
    مالت
    هلند
    یونان
    رومانی
    یورو در حال حاضر دومین ارز جهان با بیشترین چرخش از نظر ارزش است. یورو هفت گونه اسکناس دارد: 5 _ 10 _ 20 _ 50 _ 100 _ 200 _ 500  یورویی.
    یورو یک واحد کوچک تر به نام سنت دارد. یک یورو 100 سنت است.

    اسکناس های یورو
    یورو هم مثل بقیه واحد های پولی سکه هایی دارد، سکه‌های یورو از نظر مبلغ هشت نوع است:

    سکه‌های سنت یورو: 1 _ 2 _ 5 _ 10 _ 20 _ 50 سنت
    سکه‌های یورو: 1 یورو _ 2 یورو
    یورو از ابتدا موافق و مخالف های مختلفی داشت. بیشتر کشورهای اروپایی، پذیرش یورو به عنوان واحد رسمی پول کشورها شان را به همه پرسی گذاشتند و پس از جلب موافقت عمومی آن را انتخاب کردند.
    بروز بحران مالی اخیر در اروپا کمی یورو را با فراز و نشیب مواجه کرده اما نتوانسته آن را از رونق بی اندازد یا بی اعتبار کند. این روزها یورو سرسخت ترین رقیب برای دلارآمریکاست که سال ها یکه تاز بازارهای مالی جهان بود و حکم رانی می کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی