عصر بازار

لایحه دوفوریتی دودوازدهم بودجه دوشنبه در مجلس

عصر اعتبار- اگرچه دولت بارها اعلام کرده بود تمایلی به ارایه لایجه چند دوازدهم به مجلس ندارد، اما سرانجام ارسال لایجه دو دوازهم را پذیرفته و این لایحه با قید دو فوریت در روز دوشنبه در مجلس بررسی خواهد شد.

لایحه دوفوریتی دودوازدهم بودجه دوشنبه در مجلس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، دولت بالاخره خواسته مجلس را پذیرفت و به دلیل کمبود زمان برای بررسی لایحه بودجه تن به ارایه بودجه چند دوازدهم داد.

    پس از تصویب این لایحه در جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران، محمدحسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده دولت قرار است لایحه دودوازدهم بودجه را با قید دوفوریت تقدیم مجلس کند و مجلس هم این لایحه را در جلسه علنی روز دوشنبه در دستورکار قرار می‌دهد.

    فرهنگی گفته از آنجا که تصویب این لایحه ضرورت دارد به نظر می‌رسد در همان جلسه روز دوشنبه دو فوریت و کلیات و جزییات لایحه دودوازدهم بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

    ارایه لایحه دو دوازدهم به مجلس در حالی است که پیش از این سخنگوی کمیسیون تلفیق گفته بود به دلیل تاخیر 42 روزه دولت، مجلس نمی‌تواند لایحه بودجه 95 را تصویب کند پس دولت لجاجت نکند و لایحه چند دوازدهم بدهد اما دولت که تاخیر در ارایه لایجه را برنامه هسته ای می داند گفته بود: اصراری بر دادن لایحه چند دوازدهم ندارد.

    کار بررسی کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق در حال پیگیری بوده است وآن طور که نوبخت دو هفته قبل اعلام کرد کمیسیون تلفیق کلیات بودجه را تصویب کرده است. همین طور به گفته محمد رضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق برخی از کلیات بودجه 95 ازجمله قیمت نفت در بودجه و میزان درآمدهای نفتی تصویب شده است. بر اساس این مصوبات مجلس پیشنهاد دولت مبنی بر نفت 40 دلاری و افزایش سقف تولید به دو میلیون و 250 هزار بشکه در روز را پذیرفته است.

    اما گویا کمیسیون تلفیق تا کنون تنها توانسته کلیات را به تصویب برساند و برای بررسی موارد دیگر تا پایان هفته آینده، زمان می خواهد که وجود دارد. اما گویا برای بررسی بودجه در صحن علنی مجلس زمانی باقی نماینده است و همین دولت را به تغییر موضع وا داشته است.

    سخنگوی دولت در کنفرانس خبری 18 اسفند خود اعلام کرده بود اگر مجلس طرح دودوازدهم بودجه بدهد، دولت مخالفت نمی‌کند. نوبخت تاکید کرده بود: بحث ارائه لایحه بودجه چنددوازدهم قابل حل است زیرا دولت منطقی و قانونمدار بوده و اگر مطمئن شویم تصویب بودجه تا پایان سال امکان‌پذیر نیست و حتی اگر مجلس هم طرح دو دوازدهمی بدهد، دولت مخالفتی نخواهد کرد و ما دفاع می‌کنیم و همچنین اگر دولت هم لایحه دو دوازدهم بدهد، مجلس استقبال خواهد کرد.

    فردای روزی که نوبخت اعلام کرد دولت از بودجه چند دوازدهم استقبال می‌کند، هیات وزیران لایحه دو دوازدهم بودجه سال 1395 را به تصویب رساند تا با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

    اکنون به گفته نماینده مجلس قرار است این لایحه روز دوشنبه به مجلس برود و احتمالا همان روز هم دو فوریت آن به نصویب برسد.

    بر این اساس بررسی بودجه سال 95 به فروردین ماه موکول خواهد شد.


     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو