عصر بازار

با اجرا شدن قانون جامع ایثارگری انجام می‌شود؛

پرداخت «پاداش» و «کمک سرانه آموزشی» به ایثارگران و آزادگان

عصر اعتبار- مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرا شدن قانون جامع ایثارگری، مزایا، تقلیل ساعت کار، پاداش، کمک سرانه آموزشی و همچنین مسکن و خدمات درمانی به ایثارگران و آزادگان و فرزندان شهدا تعلق می‌گیرد.

پرداخت «پاداش» و «کمک سرانه آموزشی» به ایثارگران و آزادگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار»کفراشی با اشاره به اینکه همه ساله 40 تا 45 درصد از ورودی‌های مدارس شاهد از خانواده ایثارگران هستند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال نزدیک به 70 درصد از خانواده ایثارگران وارد مدارس شاهد شدند.

    وی درباره رتبه‌بندی مدارس شاهد گفت: رتبه‌بندی این مدارس سال گذشته صورت گرفت و بر این اساس 80 درصد مدارس شاهد در رتبه ممتاز و عالی طبقه‌بندی شده‌اند و کمتر از 5 درصد رتبه کمتر از حد انتظار را داشتند.

    کفراشی اجرا شدن قانون جامع ایثارگری را مهم‌ترین درخواست جامعه ایثارگران و خانواده‌های شهدا عنوان کرد و گفت: بخش‌هایی از این قانون هنوز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به آموزش و پرورش ابلاغ نشده، همچنین بخشی از آیین‌نامه‌های این قانون تدوین نشده است که باید در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب برسد.

    مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ماده 5 قانون جامع ایثارگری می‌گوید که باید 25 درصد حداقل حقوق یک کارمند به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و آزادگان در آموزش و پرورش اختصاص یابد. بیش از یکسال در انتظار مجوز اجرایی کردن این ماده بودیم و پس از تصویب در شورای معاونین، برای اخذ مجوز به سازمان مدیریت رفت و ما نیز 6 بار مکاتبه کردیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.

    کفراشی بندهای اجرایی این قانون را 70 مورد عنوان کرد و در تشریح آن اظهار داشت: قانون جامع ایثارگری قانونی است که شامل خدمات رفاهی برای ایثارگران فرهنگی است و مزایا، تقلیل ساعت کار، پاداش، کمک سرانه آموزشی برای فرزندان ایثارگران، مسکن و خدمات درمانی بخش‌هایی از آن محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 145 هزار ایثارگر شاغل در آموزش و پرورش داریم، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری در آموزش و پرورش حقوق به حقه این افراد را نتوانستیم؛ پرداخت کنیم و مدیون آن‌ها هستیم.

    مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان ایثارگر همزمان با گشایش اعتبار در وزارتخانه خبر داد.

    کفراشی همچنین درباره فوق العاده ویژه فرهنگیان ایثارگر افزود: 25 هزار نفر از فرهنگیان ایثارگر مشمول دریافت فوق العاده ویژه می‌شوند که حدود 55 میلیارد تومان در سال را شامل می‌شود و در این زمینه نیز مکاتباتی با سازمان مدیریت انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو