عصر بازار

اصلاح اساسنامه اداره بانک‌ها بر اساس قانون تجارت جهانی

عصر اعتبار- مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی روز پنجشنبه ۲۰ اسفند در جمع مدیران این بانک گفت: برای استفاده از فرصت پساتحریم ، نظام بانکی کشور باید خود را با نظام بانکی بین المللی تطبیق دهد و بهتر است این کار را با اصلاح اساسنامه اداره بانک ها بر اساس قانون تجارت جهانی شروع کند.

اصلاح اساسنامه اداره بانک‌ها بر اساس قانون تجارت جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، شهید زاده در این همایش تصریح کرد: بانک کشاورزی به عنوان بخشی پیشگام در بدنه نظام جمهوری اسلامی، تلاش خواهد کرد تا در شرایط پس از تحریم با ایجاد تحول و طراحی مدل کسب و کار جدید،  بیش از پیش برای حمایت از تولید و تامین امنیت غذایی کشور تلاش کند.

    شهید زاده در ادامه با تاکید بر لزوم تغییر و همسویی با تحولات بین المللی، بهترین راهکار برای استفاده از فرصت پسابرجام و موفقیت در بازار رقابتی بین المللی را ایجاد تغییر و تحول اساسی نظام بانکداری کشور دانست و آشنایی با ماهیت بانکداری جامع و فرصت های پیش رو،  تبیین شرایط محیطی و مدل های کسب و کار جدید، تبیین تاثیر مفاهیم بانکداری جامع بر جریان های درآمدی و  تغییر نگرش استراتژیک به مدل کسب و کار بانکداری را ضرورت های امروز بانکداری کشور برشمرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح چالش های موجود در نظام بانکی کشور پرداخت و گفت: عدم تطابق قوانین و مقررات با رویه های بانکی بین المللی،  عدم تدوین مدل کسب و کار بانکی در بانک های کشور،   شعبه محوری،   مدیریت نامناسب نقدینگی و عدم توازن بین سپرده‌ها و تسهیلات ،   نرخ بالای مطالبات معوق ،   عدم شفافیت صورت های مالی بانک ها،   قیمت بالای تمام شده پول ،   تمرکز غیرضروری بر جمع‌آوری سپرده بدون تحلیل مالی و   رقابت مخرب در زمینه افزایش سود بانکی از جمله معضلات و چالش های امروز نظام بانکی کشور و موانع استفاده از فرصت های پساتحریم هستند.

    شهید زاده افزود: راهکار مقابله با چالش های موجود در نظام بانکی کشور ، بهبود مدل کسب و کار نظام بانکی  و تاکید بر بانکداری جامع به عنوان الگویی برای تفکر مجدد در بانک های کشور است.

    وی در پایان سخنان خود، با بیان این که  مدل کسب و کار نظام بانکی کشور تاکنون تدوین نشده است ، گفت:  امروز نظام بانکی کشور باید خود را با نظام بانکی بین المللی تطبیق دهد و بهتر است این کار را با اصلاح اساسنامه اداره بانک ها بر اساس قانون تجارت جهانی شروع کند.

    شهیدزاده اظهاد داشت:  در شرایط کنونی فرصت مناسبی فراهم شده است تا اصلاح نظام بانکی کشور مبتنی بر تدوین مدل کسب و کار بانکی مورد تاکید قرار بگیرد و این موضوع نیاز به تغییر در قانون ندارد.

    وی تاکید کرد : مدل کسب و کار بانکداری در دنیا طی 30 سال گذشته تغییرات اساسی کرده و بانک های کشور از رقبای خارجی خود عقب مانده اند بنابراین بدون وجود مدل کسب و کار  و یا عدم تطبیق مدل با استانداردهای جهانی نمی توان به نظام بانکی بین الملل متصل شد.

    این گزارش می افزاید در ادامه نشست ، پروفسور سید صدرالدین نجاتی گیلانی از اساتید بین المللی مدیریت استراتژیک و  مهمان ویژه این همایش، مطالبی را با موضوع «چالش های درون و برون سازمانی بانک ها در محیط فرارقابتی پساتحریم» برای مدیران بانک کشاورزی ارائه داد.

    وی با تاکید بر اینکه  مدل کسب و کار سیستم بانکی ایران باید جهانی شود به تشریح مدل جدید کسب و کار در پساتحریم بر مبنای ایجاد شادی و رضایت در مشتری پرداخت و داشتن آینده ای موفق را در گرو نیروهای جدید با تفکر جدید، عدم استفاده از مدل کسب و کار قدیم و ایجاد تحول در درون کارکنان، مدیران و سازمان ها دانست.

    نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود عمر تحریم های غیر رسمی علیه ایران را بیش از 30  سال دانست و با تاکید بر اینکه بانک کشاورزی به دلیل تاریخچه وقدمت خود فرصت های درخشانی خواهد داشت ،گفت:  برای اصلاح سیستم بانکی باید اقتصاد کشور اصلاح شود.

    وی در ادامه با بیان نکاتی درمورد دگرگونی طبقات مصرف و  دیدگاه خریداران ، موضوع ریسک آینده را مرتبط با ایجاد تفکر جدید در منابع انسانی دانست و به تشریح تفکر استراتژیک برای آینده سازی و تغییر نگرش راهبردی در آینده سازی پرداخت.

    نجاتی در خاتمه ، قابلیت های کلیدی برای آینده ، استراتژی های لازم  و تفکر راهبردی برای بانک کشاورزی را تشریح  کرد و تصویری از  آینده بر اساس محورهای کلیدی ارائه داد.

    شایان ذکر است نشست سراسری مدیران بانک کشاورزی با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، اعضای هیات مدیره، مدیران امور ، روسای ادارات و مدیران ستادی این بانک در استان ها در ساختمان مجموعه آموزشی - رفاهی الهیه برگزار شد و پروفسور سید صدرالدین نجاتی گیلانی از اساتید بین المللی در زمینه مدیریت استراتژیک ، مهمان ویژه این همایش یک روزه بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو