عصر بازار

کارا کارت درد بازنشستگان را دوا نمی‌کند

عصر اعتبار- عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه طرح کاراکارت با سودی که دارد دردی از بازنشستگان دوا نمی‌کند، گفت: دولت باید برای رفع مشکل معیشتی و افزایش حقوق بازنشستگان فکر اساسی کند.

کارا کارت درد بازنشستگان را دوا نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمداسماعیل سعیدی اظهار داشت: اقداماتی که سازمان تامین اجتماعی برای ایجاد تسهیلات برای بازنشستگان انجام داده است، در برخی موارد خوب و موفقیت آمیز بوده، اما در طرح هایی مانند کاراکارت بدون تخصیص اعتبارات ویژه موفقیت آمیز نخواهد بود.

    وی افزود: در حال حاضر بازنشستگان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و جایی دیگر برای پرداخت اقساط این گونه کارت ها برایشان وجود ندارد.

    عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه سود کاراکارت برای بازنشستگان بسیار بالا است، ادامه داد: بهتر بود وزارت رفاه امکان ارائه خدمات و بهره‌مندی از کاراکارت را با شرایط بهتر و سود زیر 5 درصد برای بازنشستگان فراهم می کرد و این گونه که بخواهند برای دریافت چند میلیون تومان سود بالایی پرداخت کنند، فقط باعث رنج و زحمت آنان خواهد شد و دردی را دوا نمی کند.

    سعیدی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان نیز گفت: در حال حاضر حقوقی که بازنشستگان دریافت می کنند، کفاف هزینه های زندگیشان را نمی دهد به همین دلیل با افزایش 14 درصدی، نمی توان بهبود شرایط آنها را انتظار داشت، بنابراین دولت باید در جهت افزایش حقوق و اجرایی شدن طرح هایی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که چندین سال است اجرایی نشده باید اقدام کند.

    وی در خصوص فعالیت صندوق های بازنشستگی گفت: متاسفانه شرایط صندوق های بازنشستگی در کشور مناسب نیست و در بررسی هایی که انجام داده ایم از میان 21 صندوق، تنها صندوقی که وضعیتش کمی از سایر صندوق ها بهتر است، تامین اجتماعی است.

    به گفته عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، دولت کمک های بیشتری به صندوق های کشوری و لشگری انجام می دهد چرا که آنها وضعیت خوبی ندارند و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، صندوق‌ها اعلام ورشکستگی می کنند و به همین دلیل است که در برخی مواقع دولت برای ادامه حیات صندوق ها کمک های ویژه‌ای به آنها انجام می‌دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی