عصر بازار

پیش‌بینی مؤسسه گلوبال ریسک:

ایران تا سال ۲۰۲۵ قطب بزرگ اقتصادی منطقه می شود

عصر اعتبار- مؤسسه انگلیسی گلوبال ریسک اعلام کرد رژیم آل سعود از افزایش قدرت ایران در منطقه می هراسد.

ایران تا سال ۲۰۲۵ قطب بزرگ اقتصادی منطقه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مؤسسه انگلیسی "گلوبال ریسک اینسایتس" در گزارشی در وبسایت خود نوشت: با لغو تحریم های ایران، این کشور در سال 2025 یک قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه خواهد بود. اقتصاد ایران در آینده ای نزدیک از پیشرفت و تنوع بسیاری برخوردار می شود.

    در این گزارش آمده است: بدون شک توافق هسته ای ایران در وین، موازنه قوا در خاورمیانه را دستخوش تحول بنیادی می کند. با این توافق، ایران به عرصه رقابت بین المللی باز می گردد.

    گلوبال ریسک افزود: عربستان سعودی از افزایش تسلط ایران بر منطقه خاورمیانه بیمناک است. به همین دلیل رایزنی های خود را برای رفع این خطر ادامه می دهد. چرا که لغو تحریم های ایران، راه را برای این کشور به منظور تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی بزرگ در منطقه هموار می کند.

    این وب سایت مدعی شد: برنامه های آتی ایران بر روی مقابله ژئوپلتیک با کشورهای رقیب و مخالف  در منطقه به خصوص عربستان سعودی تمرکز یافته است.

    «گلوبال ریسک اینسایتس» در سال 2015 "محمد جواد ظریف" -- وزیر امور خارجه ایران -- را به عنوان ریسک پذیرترین سیاست مدار جهان انتخاب کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی