عصر بازار

یک فعال اقتصادی:

فرش ایرانی در بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا بی‌رقیب است

عصر اعتبار- یک فعال اقتصادی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه بزرگ فرش در پایتخت قرقیزستان، این محصول ایرانی را به لحاظ کیفیت بالا و در بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا بی‌رقیب خواند.

فرش ایرانی در بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا بی‌رقیب است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، «جواد پیوندیان» با توجه به کیفیت بالای فرش و موکت ایرانی به بررسی وضعیت ایجاد شده برای حضور فرش ایرانی در بازار اتحادیه اقتصادی اوراسیا پرداخت.

    وی افزود: از اهداف برگزاری این نمایشگاه‌ها و فعالیت‌هایی که تا امروز انجام شده ارتقاء سطح آگاهی از تولید فرش ایرانی، کیفیت، قیمت مناسب و دسترسی بدون دلال و عرضه مستقیم کالا در قرقیزستان و دیگر کشورها در آسیای مرکزی بوده است.

    رقبای فرش ایرانی در بازارهای منطقه

    وی عنوان کرد: رقبای جدی برای فرش ایران در آسیای مرکزی و قرقیزستان تاکنون وجود نداشته و این به علت سابقه زیاد و کیفیت بالای این محصول ایرانی با قدمتی 300 ساله است اما در ادامه می‌توان به محصولات فرش ترک نیز در کنار محصولات ایران نظری داشت.

    صادر کننده فرش ایرانی با اشاره به بازار آسیای مرکزی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات نگاه مشتری به قیمت محصولات است و ما تلاش کردیم در مدت این 20 سال حضور در این کشورها بیشتر به معرفی کیفیت فرش ایرانی بپردازیم زیرا به عنوان مثال یک فرش ایرانی می‌تواند حدود 15 سال در خانه مورد استفاده قرار بگیرد اما دیگر محصولات بعد از یک الی 2 سال استفاده، غیرقابل مصرف خواهند شد.

    وی اظهار داشت: در رابطه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید گفت: بازار بزرگی در اختیار محصولات باکیفیت قرار گرفته که با توجه به کیفیت خوب محصولات فرش و موکت ایرانی و البته قوانینی که جمهوری قرقیزستان در اختیار کارآفرینان قرار داده، سهم زیادی با توجه به توانمندی تولید در ایران بوجود خواهد آمد.

    پیوندیان گفت: در وهله نخست، دولت ایران باید کنترل قابل‌ملاحظه‌ای را در نحوه صادرات مبذول داشته یعنی سرمایه‌گذاران خسارات زیادی را در هنگام خروج از کشور و ورود به کشورهای مقصد متحمل نشوند و روی دیگر این سکه فراهم آوردن فضای مناسبی است که دولت جمهوری قرقیزستان با فراهم آوردن آن می‌تواند باعث رشد بازار برای ورود این کالای باکیفیت ایرانی شود.

    وی تصریح کرد: بازار اقتصادی ایران بعد از لغو تحریم‌ها بسیار بزرگ است و ایران جزو بهترین‌ کشورها و یا شاید تنها کشور صنعتی- تولیدی است که تمام کشورهای این حوزه می‌توانند سهم مفیدی از این بازار بزرگ از ایران طلب کنند.

    این فعال اقتصادی در پایان بر نقش حمایت از تولیدکنندگان در ایران برای افزایش صادرات تأکید کرد و افزود: البته حضور 2 دهه‌ای ما در کشور قرقیزستان نه تنها به خاطر عوامل اقتصادی بلکه وجود شباهت‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و ابراز علاقمندی قرقیزها و مردم آسیای مرکزی به هنر ایرانی، نقش مؤثری در این بقای 20 ساله فرش ایرانی در بازار این منطقه داشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی