عصر بازار

بانک مرکزی :

تمهیدات ویژه بانک ها برای شب عید

عصر اعتبار- مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: به همه بانک ها ابلاغ شده است کشیک ویژه و مراکز پاسخگویی داشته باشند.

تمهیدات ویژه بانک ها برای شب عید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، داود محمد بیگی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: بانک ها موظفند به دلیل تقاضای بالای مردم برای نقدینگی در شب عید به پول گذاری در خودپردازها توجه ویژه کنند و اگر مشتریان نتوانند سرویس مناسب دریافت کنند بانک ها موظف به پاسخگویی هستند.

    وی گفت: هر سال در ایام پایانی سال با ترافیک دریافت خدمات بانکی مواجه هستیم و از همین امروز از تمام مردم در صورت وجود کم و کاستی ، عذرخواهی می کنیم.

    محمد بیگی افزود : تمام تلاش بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور این است که بهترین خدمات را در روز های پایانی سال به مردم ارائه کند.

    مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه تمامی بانک ها موظف هستند که برای ایام نوروز شعب کشیک خود را معرفی کنند ، گفت : نام تمامی این شعب کشیک در وب سایت بانک مرکزی درج شده است و اگر افراد مشکلی داشته باشند می توانند با افراد پاسخگو در خود بانک ها تماس بگیرند.

    محمد بیگی افزود : در صورتی که شهروندان نتوانستند مشکل خود را با بانک مربوطه حل کنند می توانند از طریق کانال هایی که در بانک مرکزی است مانند وب سایت بانک مرکزی و همین طور شماره هایی که در سایت بانک مرکزی برای ارتباط با روابط عمومی و نظام های پرداخت است ارتباط برقرار کنند و مشکل خود را مطرح کنند.

    * ارائه پول نو به مردم

    محمد بیگی با بیان اینکه مانند هر سال بانک ها شعبی را به عنوان شعب منتخب به مردم معرفی می کنند تا مشتریان بتوانند از آنها پول نو دریافت کنند ، ادامه داد: این شعب منتخب در سایت ها مشخص شده است و مردم با مراجعه به آنها می توانند پول نو تأمین کنند.
    مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در خصوص ارائه پول نو از طریق دستگاه های خودپرداز گفت: تصمیم بانک مرکزی بر این است که پول نو از طریق شعب در اختیار مشتریان قرار گیرد و دستگاه های خودپرداز به صورت مرتب کنترل می شود تا در روزهای پایانی اسفند نقدینگی مورد نیاز مردم را تأمین کند.

    محمد بیگی درباره دریافت پول نو در شعب منتخب گفت: تلاش کردیم تا پول نوی کافی در اختیار مردم قرار دهیم اما در برخی شعب ممکن است به علت تقاضای زیاد مردم محدودیت هایی هم وجود داشته باشد که طبیعی است.


    داود محمد بیگی در ادامه افزود : برای مواردی که پول از حساب مشتری کم می شود اما خدمتی را دریافت نمی کند ، صندوقی تشکیل شده است که به صورت روز شمار 34 درصد سود به پول مشتریان پرداخت می کند.

    وی گفت : صندوق جبران خسارت مشتریان تشکیل شده است و تمام وجوهی که از محل هزینه های بانک ها برای تراکنش های ناموفق دریافت می شود به این صندوق واریز می شود و از این صندوق به صورت روز شمار سود 34 درصدی و هزار تومان بابت هزینه رفت و امد به مشتری تعلق می گیرد.


    محمدبیگی ادامه داد: به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به مراجعه مشتری، این حساب و کتاب ها انجام و پول به حساب مشتری واریز می شود.

    محمد بیگی با بیان اینکه در سال جاری توافقنامه ای در خصوص ارائه سطح خدمات با بانکها امضا کردیم ، گفت : در سال های گذشته اگر بانک ها تا 95 درصد تراکنش هایشان موفق بود خسارتی به بانک مرکزی پرداخت نمی کردند اما امسال این عدد به 97 و نیم درصد ارتقاء پیدا کرده است یعنی بانک ها تنها مجاز هستند که دو و نیم درصد تراکنش ناموفق داشته باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو