عصر بازار

سوء استفاده از نام رادیو برای کلاهبرداری میلیاردی

عصر اعتبار- اعضای باندی که با ارسال پیامک، ۳ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

سوء استفاده از نام رادیو برای کلاهبرداری میلیاردی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای مازندران و اعلام اینکه فردی ناشناس با ارسال پیامک، خود را کارمند حسابداری رادیو معرفی کرده و از او خواسته بود برای دریافت جایزه 50 میلیون تومانی به عابر بانک مراجعه کند ،موضوع در دستور پلیس فتا قرار گرفت.

    فرد مالباخته به پلیس اعلام کرد اگرچه در مسابقه رادیویی شرکت نکرده بود اما به دلیل اینکه فرد کلاهبردار همه مشخصات او را داشت به طمع به دست آوردن پول، دربانک حاضر و طبق گفته فرد کلاهبردار عمل کرد.

    وی افزود: کلاهبردار تلفنی شماره حساب و شماره کارت را دریافت کرد و وقتی کارت خود را وارد عابر بانک کردم ،مرد پشت تلفن با گفتن اینکه عملیات انتقال انجام شده است و طی چند ساعت آینده پول به حسابش واریز می‌شود خواست تا رسید واریزی پول را برایشان فکس کند.

    بر اساس گفته مالباخته روز بعد از این ماجرا چند پیامک از بانک آمد و مشخص شد که 500 میلیون ریال از حسابش کسر شده است.

    فرمانده انتظامی مازندران درباره این کلاهبرداری گفت: پس از شکایت این مالبخاته و بررسی کارشناسانه پلیس فتا مشخص شد یک گروه در ارتباط با این کلاهبرداری پیامکی فعال هستند و با کشاندن چند شهروند دیگر به پای عابر بانک و دریافت رمز دوم کارت از آنها کلاه برداری کردند.

    سردار مسعود جعفری نسب افزود: با اقدامات پلیسی و شناسایی متهمان، سردسته این گروه به نام ع – د اهل و ساکن تهران که سابقه سرقت و محکومیت داشت دستگیر شد.

    وی با بیان اینکه متهم با همدستی دو نفر دیگر وجوه سرقتی را برای خرید سکه و دلار در بازار هزینه کرده بودند گفت: در بازرسی از منزل متهم 1500 دلار ، 18 سکه طلا و 7 عدد کارت عابر بانک کشف و ضبط شد.

    سردار جعفری نسب افزود: متهم به همکاری با دو همدست دیگر و کلاهبردرای با همین روش در تهران، اصفهان، شیراز، اهواز ، آبادان و چند شهر دیگر اقرار کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی