عصر بازار

تأمین اجتماعی مسیر مطمئنی برای همکاری اقتصادی و جذب سرمایه خارجی

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه ملی در ایران مسیر بسیار خوب و مطمئنی برای همکاری اقتصادی و جذب سرمایه خارجی است.

تأمین اجتماعی مسیر مطمئنی برای همکاری اقتصادی و جذب سرمایه خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از مهر، دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار فرانسوا فیون نخست وزیر سابق و نماینده پارلمان فرانسه اظهار داشت: روابط قدیمی فرهنگی، تجاری و علمی با فرانسه از مستحکم‌ترین روابط بین المللی ایران است و نزدیکی‌های زیادی بین ایران و فرانسه وجود دارد و امیدواریم با این سفر شاهد تحکیم روابط باشیم.

    وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و خدمات متنوعی را به این قشر عظیم ارائه می‌دهد، گفت: مکانیزم تأمین مالی در سازمان تأمین اجتماعی به صورت بین النسلی است و بر این اساس سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی جزء الزامات کاری سازمان است.

    نوربخش افزود: از 60 سال قبل در سازمان تأمین اجتماعی پرتفوهای مختلفی شکل گرفته است و امروز در سازمان تأمین اجتماعی 9 هلدینگ اقتصادی وجود دارد که در حوزه‌های مختلف اقتصادی از قبیل نفت و گاز، دارو، ساخت و ساز، گردشگری، معادن و سایر حوزه‌های اقتصادی به فعالیت می‌پردازند.

    وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه سازمان تأمین اجتماعی سرمایه اجتماعی است، گفت: این سازمان با توجه به اینکه به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمت رسانی می‌کند، جایگاه و موقعیت ارزشمندی در کشور دارد.

    نوربخش اظهار داشت: ایران مرکز ثقل ثبات و امنیت در خاورمیانه است و ایران از آرامترین و امن ترین کشورهاست. آرامش و امنیت موجود در ایران از فرهنگ غنی ایرانیان و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور ما سرچشمه می‌گیرد.

    وی ادامه داد: مردم ایران با فرهنگ، خون گرم و مهربان هستند و ایرانیان در هیچ کدام از فعالیت‌های مخربی که در منطقه و جهان روی داده است نقش نداشته اند. مردم با فرهنگ ایران روابط خوبی با فرانسه به عنوان با‌فرهنگ‌ترین کشور اروپایی دارند و امیدواریم در مسیر توسعه و تعمیق این رابطه گام برداریم.

    نوربخش با بیان اینکه آقای فیلون را علاوه بر یک شخصیت اقتصادی یک سفیر فرهنگی می شناسیم که می تواند روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور را توسعه دهد، گفت: سفر آقای فیلون به ایران علاوه بر اینکه دارای وجهه اقتصادی است، می‌تواند وجه فرهنگی قابل توجهی نیز داشته باشد.

    وی توسعه روابط اقتصادی ایران و فرانسه در حوزه‌های مختلف فعالیت شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی وابسته به سازمان تأمین اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از مهمترین زمینه‌های همکاری است که سازمان تأمین اجتماعی در این حوزه فعالیت دارد و از گسترش همکاری‌ها نیز استقبال می‌کنیم.

    نوربخش به تشریح سایر زمینه‌های فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و گفت: در حوزه ساخت و ساز، داروسازی، تله‌کام، معادن، و فلزات و همچنین بانک داری نیز زمینه‌های همکاری بین دو کشور فراهم است و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه ملی در ایران می‌تواند مسیر بسیار خوب و مطمئنی برای همکاری اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو