عصر بازار

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

بیش از ۵ هزار محکوم مالی در انتظار کمک ستاد دیه هستند

عصر اعتبار- مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از ۷ هزار زندانی متقاضی کمک از سوی ستاد دیه کشور، محکومیت بیش از ۵ هزار نفر از این محکومان مالی است.

بیش از ۵ هزار محکوم مالی در انتظار کمک ستاد دیه هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اسدالله جولایی در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری ستاد مردمی دیه خوزستان با اشاره به مصادف شدن این افتتاحیه با ایام فاطمیه اظهار کرد: یکی از مواردی که حضرت فاطمه(س) بسیار از آن خرسند می‌شدند عمل نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان بود. همچنین ستاد دیه برنامه و رسالتش کار خیر و نیکوکاری است و در همین راستا امید است که ستاد دیه استان‌ها در اجرای درست آن کوشا باشند.

    وی ادامه داد: در سال 1369 یک دیه برابر بود با 250 هزار تومان بود که این میزان امسال به 190 میلیون تومان افزایش یافته که در ماه‌های حرام یک‌سوم بر آن افزوده می‌شود.

    جولایی با اشاره به بیمه شخص ثالث گفت: قانون بیمه شخص ثالث که ناقص بود و ناقص اجرا می‌شد، اصلاح شده و بررسی آن از 20 شهریور 87 به اجرا درآمد. تا قبل از تصویب این قانون 50 هزار راننده در زندان‌ها بودند، که اگر این قانون اصلاح و لازم الاجرا نمی‌شد منحنی سیر صعودی رانندگان زندانی بالا می‌رفت.

    وی افزود: تا قبل از اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، روزانه 60 راننده وارد زندان‌ها می‌شدند اما اکنون روزانه 2 نفر به علت مبلغ دیه تصادفات رانندگی وارد زندان می‌شوند و این اصلاح قانون موجب شد که تعداد این محکومان از 50 هزار راننده به 1000 نفر برسد.

    جولایی گفت: پیش از اصلاح قانون بیمه شخص ثالث هنگامی که تصادفی رخ می‌داد بیمه‌ها هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کردند و راننده به زندان می‌رفت؛‏‏ مصدوم و خانواده زندانی نیز بی‌پناه می‌ماندند.

    وی بیان کرد: پس از اجرا شدن قانون بیمه شخص ثالث طی پنج سال به صورت آزمایشی، این قانون باید به صورت دایمی به اجرا درمی‌آمد که ستاد دیه طرح دایم الاجرا شدن قانون را به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی مجلس ارایه داد اما به بررسی نرسید و پس از آن که این قانون در دو نوبت تمدید شد در نهایت امسال 30 ماده این قانون به 68 ماده افزایش یافت.

    جولایی افزود: هفته گذشته قانون بیمه شخص ثالث در صحن مجلس مطرح و پس از آن برای ابهام‌زدایی و اصلاح، به شورای نگهبان ارایه شد. چنانکه این قانون حل نمی‌شد با توجه به اوج سفرهای مردم در نوروز حداقل پیش‌ینی می‌شد که 300 هزار راننده تا آخر فروردین در حوادث جاده‌ای به زندان‌ها منتقل می‌شدند.

    وی عنوان کرد: ستاد دیه کشور در سال گذشته باید جهت آزادی 8 هزار و 498 زندانی، مبلغ 725 میلیارد تومان هزینه می‌کرد که ستاد توانست بیش از 300 میلیارد تومان از این هزینه را بکاهد.

    جولایی اظهار کرد: تعداد پرونده‌هایی که در دو هفته گذشته از ستادهای دیه شعب استان‌ها به مرکز رسیده قابل توجه بوده است که بلافاصله چک‌هایی جهت آزادی زندانیان در طرح کمیته ویژه مددجویان به استان‌ها حواله شد.

    وی افزود: تسهیلات مرتبط با شیوه‌نامه سال 94 در هیات مدیره پیشنهاد و مصوب و تسهیلات لازم جهت افزایش تعداد زندانیان آزاد شده به سراسر کشور ابلاغ شد.

    مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: این ستاد تنها تشکیلاتی است که بدون کارمزد و بهره اعطای وام قرض‌الحسنه را پایه‌گذاری کرد. ستاد دیه با سازمان اقتصاد اسلامی و بانک تجارت تفاهم‌نامه‌هایی را جهت تسریع رفع مشکلات زندانیان منعقد کرد که مدیران نیز باید تلاش‌های خود را جهت بازگرداندن وثیقه‌ها و هزینه‌های صرف شده انجام دهند.

    جولایی اظهار کرد: از 7 هزار زندانی متقاضی کمک از سوی ستاد دیه کشور، محکومیت بیش از 5 هزار نفر از این محکومان مالی است. همچنین محکومیت حدود 2 هزار نفر دیگر مربوط به عدم پرداخت مهریه و مابقی نیز مربوط به دیه تصادفات، حوادث کارگاهی و جرایم عمد و شبه عمد است.

    مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امید است روزی برسد که کشور دیگر زندانی جرایم غیرعمد نداشته باشد و پس از اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، هر فردی که دارای بیمه‌نامه باشد و قوانین را رعایت کند دیگر به زندان نخواهد رفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو