عصر بازار

روابط بانکی ایران و عراق ظرف روزهای آینده عادی می شود

عصر اعتبار- سفیر ایران در عراق به دنبال دیدار روز یکشنبه خود با رئیس کل بانک مرکزی عراق گفت، تمامی روابط بانکی دو کشور طی روزهای آینده به حال عادی بازخواهد گشت.

روابط بانکی ایران و عراق ظرف روزهای آینده عادی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از ایرنا ،حسن دانایی فر  در بغداد گفت، در ادامه دیدارها با مقام های عراقی طی روزهای اخیر، با «علی العلاق» رئیس کل بانک مرکزی عراق نیز دیداری کرده که وی در آن اعلام کرده است تا دو روز آینده همه روابط بانکی میان ایران و عراق به حالت عادی بازخواهد گشت.

    وی افزود: بدین ترتیب تمامی خدمات و همکاری های بانکی میان دو کشور برقرار خواهد شد.
    رئیس بانک مرکزی عراق در این دیدار به دانایی فر گفت که همکاری های بانک مرکزی ایران و عراق در همین چارچوب توسعه خواهد یافت.
    قرار است طی روزهای آینده یک هیات بانکی از ایران به همین منظور به بغداد سفر کند که احتمالا در جریان این سفر طرفین به تفاهم های جدیدی دست خواهند یافت.
    به دنبال برداشته شدن تحریم های ظالمانه بین المللی علیه ایران در هفته های گذشته، بانک مرکزی عراق نیز تشریفات مربوط به عادی سازی ارتباطات بانکی را با ایران آغاز کرد.
    کارشناسان انتظار دارند با عادی شدن ارتباطات بانکی، حجم مبادلات ایران و عراق که در سال 2014 بین 12 تا 14 میلیارد دلار اعلام شد، با جهش چشمگیری رو به رو شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی