عصر بازار

مدیرعامل بانک دی:

برای موفقیت در عرصه اقتصاد باید راه شهدا را ادامه دهیم

عصر اعتبار- همزمان با روز شهید با حضور مدیران بانک دی از کارکنان ایثارگر بانک تقدیر و از کتاب " نامه‌ای به فرزندم" رونمایی شد.

برای موفقیت در عرصه اقتصاد باید راه شهدا را ادامه دهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر احمد شفیع‌زاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) آن حضرت را مظلومه تاریخ خواند و ابراز امیدواری کرد که همه از سوگواران واقعی ائمه اطهار باشیم.

    وی با بیان اینکه زندگی حضرت صدیقه کبری(س) سرشار از سختی‌ها و صحنه‌های دردناکی است که دل هر مومنی را به درد می‌آورد، اظهار کرد: رفتن در مسیری که حضرت فاطمه زهرا(س) آن را طی کرده است ما را در رسیدن به اهداف متعالی کمک خواهد کرد.

    شفیع‎زاده در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و روز شهید (22 اسفند) تصریح کرد: تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران راهبرد حضرت امام راحل در راستای تداوم انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه بوده است. این نهاد در طول حیات خود از ابتدای انقلاب تاکنون به‌عنوان پشتیبان جریان فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه اقدام کرده است.

    مدیرعامل بانک دی خاطر نشان کرد: در جهان اقتدار با اقتصاد گره‌ خورده است اما در انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار و عزت ایران اسلامی با فرهنگ به‌ویژه فرهنگ ایثار و شهادت درهم‌آمیخته است که شهدای انقلاب و دفاع مقدس به تأسی از فرهنگ عاشورا از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل دفاع کردند.

    وی با بیان اینکه دستاوردهای امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت و آرامش امروز مرهون خون پاک شهیدان است، افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک نگاه راهبردی یکی از اولویت‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تاکیدات ایشان بر موضوع نشان از اهمیت آن در برهه کنونی دارد.

    شفیع‌زاده با بیان اینکه اگر طی چند سال اخیر با همت دولتمردان دیپلماسی خارجی ما موفق عمل کرده با پشتوانه خون شهدا بوده است، افزود: امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ و علم دستاوردهای زیادی کسب کرده و خود را در عرصه جهانی به عنوان یک مدعی معرفی کرده است، حال اگر می‌خواهیم این موفقیت‌ها در عرصه اقتصادی نیز تداوم یابد، باید در همان مسیری گام برداریم که شهدای انقلاب و دفاع مقدس و سپس شهدای هسته‌ای و شهدای حرم حرکت کردند.

    مدیرعامل بانک دی ادامه داد: خوشبختانه امروز در حوزه اقتصادی به ویژه نظام بانکی انضباط و عقلانیت اقتصادی رو به فزونی است و امیدواریم با تزریق فرهنگ جهادی بتوانیم هر یک به سهم خود نقش‌آفرینی مناسبی در این عرصه داشته باشیم.

    وی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه بانک دی جمع زیادی از فرزندان شاهد و ایثارگر را به عنوان همکار در کنار خود می‌بیند، تصریح کرد: حضور این عزیزان در بانک دی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و می‌طلبد با تلاش بیشتر ضمن حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و مسئولیت‌پذیری قوی‌تر نقش دینی و اقتصادی خود را بهتر ایفا کنیم.

    در این مراسم از 30 تن از کارکنان بانک دی که عضو خانواده معزز شهدا و ایثارگران بانک دی هستند با حضور مدیرعامل و مدیران بانک دی تقدیر شد.

    همچنین در ادامه این مراسم ابراهیم صفرلکی ـ مدیرکل روابط عمومی بانک دی ـ با بیان اینکه رشد و تعالی بانک دی در عرصه اقتصادی مرهون جانفشانی شهداست، اظهار کرد: بانک دی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کتابی را با عنوان "نامه‌ای به فرزندم" گردآوری و تدون کرده است که علاوه بر انعکاس وصیتنامه شهدا، انعکاس دهنده نامه‌های بزرگان دین، وصایا و پندهای اهل علم و فرهنگ است.

    رضا زمانی ـ یکی از نویسندگان کتاب ـ نیز به معرفی کتاب پرداخت و گفت: در این کتاب، مجموعه نامه‌ها، نصایح و وصایا در چهار فصل تقدیم خوانندگان می‌شود. در فصل اول کتاب نامه‌هایی از مفاخر، مشاهیر و چهره‌های ماندگار تاریخ اسلام و ایران همچون حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) گردآوری شده است. فصل دوم کتاب نیز شامل نامه‌هایی از چهره‌های ماندگار ایران زمین بوده که در چهار عرصۀ فرهنگ و جامعه، ایثار و شهادت، زبان و ادب فارسی و عرصۀ هنر گردآوری و نگارش شده است.

    به گفته وی در فصل سوم کتاب، نامه‌هایی از مفاخر، مشاهیر و چهره‌های ماندگار جهان انتخاب شده و نهایتا در آخرین فصل کتابِ «نامه ای به فرزندم» که با عنوان دغدغه‌های آسمانی نامگذاری شده قطعاتی از نامه‌ها، وصایا و دلنوشته‌هایی از معلمان و شهدای دانش آموز این خاک لاله خیز گردآوری شده است.

    در پایان این مراسم با حضور مدیرعامل بانک دی، اعضای هیات مدیره بانک و نیز داریوش اسدزاده، بازیگر سینما و هنرمند پیشکسوت از کتاب نامه‌ای به فرزندم رونمایی شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو