عصر بازار

مسافرت رایگان ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان در سال ۹۵

عصر اعتبار- بیش از ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان در سال ۹۵ به صورت رایگان به سفرهای سیاحتی و زیارتی اعزام می‌شوند

مسافرت رایگان ۱۵۰ هزار نفر از بازنشستگان در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از صدا و سیما ،عباس رشیدی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را 50 میلیارد تومان دانست و گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با سال 94 نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه بازنشستگی شاد مهمترین هدف از اجرای این طرح است افزود: در سال 94 بیش از 95 هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری با اعتباری معادل 25 میلیارد تومان به سفرهای سیاحتی و زیارتی اعزام شدند .

    رشیدی با اشاره به اینکه هر بازنشسته فقط 2 بار می توانست از این طرح استفاده کند افزود: براساس دستورالعملی که به تازگی صادر شده این محدویت برداشته شده است و از این پس هر بازنشسته می تواند تا 3 بار از این تسهیلات بهره مند شود .

    وی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری همچنین نیمی از هزینه های همراه بازنشستگان را تا سقف 250 هزار تومان می پردازد.

    رشیدی تعداد بازنشستگان تحت پوشش این صندوق را بیش از 1 میلیون و 268 هزار نفر برشمرد و افزود: در سال 95 این صندوق به 250 هزار نفر از بازنشستگان وام قرض الحسنه 2 میلیون تومانی می پردازد.

    مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: براساس دستورالعمل جدید، این تسهیلات به کسانی که از سال 93 به قبل وام دریافت کرده اند نیز پرداخت می شود .تشکیل شورای موقت کانون های بازنشستگی در سراسر کشور

    مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تشکیل شورای موقت کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این پس این شوراها به نمایندگی از کانون های بازنشستگی به عنوان بازوی مشورتی در تصمیم گیری نظام اداری و اجرایی کشور مشارکت خواهند کرد.

    عباس رشیدی هدف از تشکیل این شوراها را استفاده هرچه بیشتر و بهتر از قابلیت های بازنشستگان فرهیخته و اثرگذار در جامعه دانست و افزود: سازماندهی کانون های بازنشستگی متعلق به دستگاه ها از دیگر اهداف پیش بینی شده در تشکیل شوراهای موقت کانون های بازنشستگی است .

    وی تعداد کانون های بازنشستگی در کشور را 588 کانون برشمرد و گفت: از این تعداد 65 کانون بازنشستگی در شهر تهران مستقر است.

    رشیدی پراکندگی موجود در کانون های بازنشستگی را یکی از مشکلات پیش روی دستگاه های تصمیم‌گیر برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری دانست و افزود: تشکیل شورای موقت کانون های بازنشستگی گامی اساسی برای استفاده از تجارب بازنشستگان است.

    وی گفت: در مرحله بعدی پس از انتخاب هیئت رئیسه شورای موقت کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور، شورای منتخب بازنشستگی تشکیل خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو