عصر بازار

لزوم تصمیم گیری واحد در عرصه اقتصاد

عصر اعتبار- محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عزم موجود در کشور برای حضور فعالانه بخش خصوصی در اقتصاد اظهار کرد: در سال‌های گذشته صدمات بسیاری را به خاطر طی نکردن این مسیر متحمل شده‌ایم، اما امروز خوشحالیم که کشور به این نتیجه رسیده ایم که اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی تنها راه پیش روی اقتصاد و خروج از رکود است.

لزوم تصمیم گیری واحد در عرصه اقتصاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی با اشاره به عزم موجود در کشور برای حضور فعالانه بخش خصوصی در اقتصاد اظهار کرد: در سال‌های گذشته صدمات بسیاری را به خاطر طی نکردن این مسیر متحمل شده‌ایم، اما امروز خوشحالیم که کشور به این نتیجه رسیده ایم که اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی تنها راه پیش روی اقتصاد و خروج از رکود است.

    وی با تاکید بر اینکه امروز به یک استراتژی واقعی درباره باید‌ها و نبایدهایی که در اقتصاد کشور وجود دارد نیازمندیم اظهار کرد: امروز یک استراتژی واقعی برای کشور در مورد بایدها و نبایدهایی که بعد از دهه‌ها علاقه به صنعت و توسعه کشور نشان داده‌ایم نداریم و نمی دانیم که در چه زمینه‌هایی نباید اقدام به سرمایه گذاری کنیم.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امکان پذیر نیست که با یک توان و ظرفیت محدود در همه زمینه‌ها و نقاط کشور سرمایه گذاری کنیم خاطرنشان کرد: خواسته اصلی بخش خصوصی از دولت و تصمیم گیران عرصه اقتصاد این است که طی آیین‌نامه‌ای تعیین کنند که کشور در آینده در چه زمینه‌هایی قصد توسعه و سرمایه گذاری دارد.

    جلال پور با اشاره به رفت و آمدهای تجاری اخیر شرکت های خارجی به ایران اظهار کرد: بعد از دولت و وزارت خارجه، بیشترین زمان را اتاق بازرگانی با این هیات‌ها گذرانده‌اند و با آنها گفت‌وگو کرده‌اند. در این شرایط می‌گویم که عزم لازم در این هیات‌ها مشاهده می‌شود و تنها باید محیط را برای سرمایه گذاری آن‌ها در ایران فراهم کنیم.

    وی با تاکید بر لزوم تصمیم گیری واحد در عرصه اقتصاد کشور اظهار کرد: انتظار بخش خصوصی این است که همان طور که همه ما به عنوان بخش خصوصی کشور به همه نهادهای کشور احترام کامل گذاشته ایم و به آن‌ها اعتماد کاملی داشته ایم و هیچ گاه در امور آن‌ها اظهار نظر و دخالت نکرده‌ایم در اقتصاد نیز از یک جا صدا بیاید و سایر نهادهای نامربوط دخالتی در این حوزه نداشته باشند.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: از طرف بخش خصوصی به دولت اطمینان می دهیم که بخش غیردولتی برای توسعه کشور و نیز برون‌رفت از وضعیت فعلی عزمی جدی دارد.

    جلالپور با بیان اینکه امروز همه بخش خصوصی با یکدیگر همدل شده‌اند و احساس می‌کنند که توسعه کشور وظیفه‌ اصلی‌شان است خاطرنشان کرد: امروز برای نخستین بار طی 30 سال گذشته اتاق‌های بازرگانی اصناف، تعاون و ایران یک صدا در خدمت نظام و کشور هستند.

    این فعال اقتصادی تصریح کرد: به عنوان نماینده بخش غیردولتی اقتصاد ایران می‌گویم که اگر مسیر مشخص باشد و برنامه‌ها نیز معین باشند، حتما آینده خوبی خواهیم داشت و در این مسیر نیز بخش خصوصی قطعا پشت سر دولت گام به گام حرکت خواهد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو