عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

۱۰۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال دادیم

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از مصوبات هیأت دولت برای سال آینده این بوده که ۲۵۰ میلیون دلار حساب و سپرده نزد صندوق کارآفرینی امید ایجاد کند که اگر این موضوع محقق شود توان صندوق در سال آینده ۲برابر افزایش می‌یابد.

۱۰۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال دادیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اصغر نورالله زاده  از اختصاص 250 میلیون دلاری اعتبار توسط صندوق توسعه ملی به صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: یکی از مصوبات هیأت دولت برای سال آینده این بوده که 250 میلیون دلار حساب و سپرده نزد صندوق کارآفرینی امید ایجاد کند که اگر این موضوع محقق شود توان صندوق در سال آینده 2 برابر افزایش می‌یابد و می ‌توانیم تسهیلات بیشتری داشته باشیم.

    نورالله زاده درباره میزان تسهیلات دهی صندوق گفت: حدود 1000 میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال و 250 میلیارد تومان در حوزه ازدواج و نیازهای ضروری بوده که می توان گفت این رقم در حوزه تسهیلات اشتغال یک رکورد به حساب می آید و هیچ دوره ای این میزان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت نشده است. صندوق یکی از حلقه های مفقوده تأمین مالی کشور در حوزه کسب و کار است. آن دسته از کسب و کارهایی که از سوی صندوق حمایت نمی شود در صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار می‌گیرد.

    وی افزود: کسب و کارهای بزرگ و متوسط از طریق بازار سرمایه تأمین مالی می شوند ولی کسب و کارهای خرد حلقه مفقوده ای هستند که به رسمیت شناخته نمی شوند و توان لازم برای سیستم اعتبارسنجی برای آنها وجود ندارد. به همین دلیل بانک‌ها نمی‌توانند اعتبارسنجی آنها را ارزیابی کنند.این بخش نیز به صندوق مراجعه و تأمین مالی آنها نیز از طریق صندوق صورت می گیرد.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان کرد: از آنجا که کسب و کارهای خرد عمدتاً‌ نوپا هستند صندوق کارآفرینی امید متناسب با اساسنامه خود ملزم به برقراری یک ارتباط دو سویه با وام گیرنده است. این ارتباط تا جایی پیش می‌رود که واحد مورد نظر از حالت نوپایی خارج شود و بتواند مسیر رشد را به راحتی سپری کند.

    وی تأکید کرد:صندوق کارآفرینی امید به عنوان قوی‏ترین سیستم حمایت مالی از کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی انجام وظیفه می‏  کند و از آنجا که اکثریت قریب به اتفاق شاغلین در کسب و کارهای خانگی را زنان تشکیل می‏ دهند پس می‏ توان از این صندوق به عنوان بزرگترین نهاد حمایت مالی از زنان شاغل در کشور، یاد کرد.

    نورالله زاده تأکید کرد:از جمله محصولات مورد حمایت در این راهبرد توسعه کسب و کارهای کفش، پوشاک، اسباب بازی و محصولات فکری، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، جواهرسازی، صنایع دستی، فرش، خدمات گردشگری، خدمات حمل و نقل و... است که این محصولات دارای مزیت رقابتی بوده و به عنوان عامل رقابتی در کشور، قابلیت تولید دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو