عصر بازار

صعود بازارهای سهام آسیا در آستانه نشست بانک‌های مرکزی

عصر اعتبار- بازارهای سهام آسیایی با دنبال کردن رشد قوی بازارهای جهانی در چهار هفته گذشته، در آستانه نشست بانکهای مرکزی بزرگ که توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است در معاملات روز جاری به سطح بالاتری صعود کردند.

صعود بازارهای سهام آسیا در آستانه نشست بانک‌های مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه 0.6 درصد رشد کرد و به 127.47 واحد رسید. این شاخص از پایین‌ترین رکوردی که در سال جاری داشت 13 درصد بهبود یافته است.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن با 1.8 درصد رشد، در 17238.13 واحد ایستاد در حالیکه کسپی کره جنوبی با 0.1 درصد افزایش، به 1973.47 واحد رسید. هانگ سنگ هنگ کنگ 1.2 درصد رشد کرد و در 20466.65 واحد قرار گرفت و شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 2.6 درصد رشد کرد و به 28884.03 واحد رسید.

    شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 با 0.3 درصد صعود، در 5242.40 واحد ایستاد. بازارهای سهام تایوان و آسیای جنوب شرقی هم در سطح بالاتری ایستادند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سرمایه گذاران پس از نشست هفته گذشته بانک مرکزی اروپا، منتظر نشست بانکهای مرکزی دیگر هستند. نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و سرمایه گذاران منتظرند تا معلوم شود آیا مقامات این بانک همچنان تمایل دارند نرخهای بهره را افزایش بیشتری دهند.

    بانکهای مرکزی ژاپن و انگلیس هم قرار است هفته جاری نشست برگزار کنند با اینهمه تحلیلگران انتظار دارند تغییر عمده ای در سیاست پولی این بانکها ایجاد نشود. بانک مرکزی استرالیا قرار است گزارش نشست اخیرش را روز سه شنبه منتشر کند.

    به گفته تحلیلگران، به نظر می‌رسد سرمایه گذاران نسبت به احتمال اندک افزایش نرخهای بهره آمریکا اطمینان زیادی دارند اما منتظر کنفرانس مطبوعاتی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند تا نشانه‌های روشنی از روند سیاست آتی این بانک دریافت کنند.

    همچنین به نظر می‌رسد بازارهای سهام چین از اظهارات رییس کمیسیون نظارت بر اوراق بهادار این کشور رونق گرفته اند. وی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد هنوز زود است درباره تعدیل اقدامات حمایتی برای بازارهای سهام صحبت شود. این اظهارات به معنای تزریق پول دولتی برای حمایت از بازارهای سهام است که از تابستان گذشته روند ریزشی داشته اند.

    در وال استریت شاخصهای بزرگ سهام آمریکا روز جمعه را با رشد مثبت به پایان برده و چهارمین رشد هفتگی متوالی را ثبت کردند. شاخص استاندارد اند پورز 500 با 1.6 درصد رشد، به 2022.19 واحد رسید و از 11 فوریه تاکنون حدود 11 درصد رشد نشان می‌دهد. داوجونز اینداستریال اوریج 1.3 درصد رشد کرد و در 17213.31 واحد بسته شد و نزدک کامپوزیت با 1.9 درصد صعود، روی 4748.47 واحد ایستاد.

    نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک هشت سنت کاهش یافت و به 38.43 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است شش سنت رشد کرد و به 40.45 دلار در هر بشکه رسید.

    دلار از 113.81 ین به 113.79 ین کاهش یافت و یورو از 1.1157 به 1.1160 دلار افزایش یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو