عصر بازار

موسسه بانکی مورگان استنلی پیش‌بینی کرد

احتمال وقوع رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- موسسه بانکی مورگان استنلی پیش‌بینی کرد چشم انداز امیدوار کننده نسبت به رشد اقتصاد جهانی وجود ندارد و به احتمال ۳۰ درصد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ در رکود خواهد بود.

احتمال وقوع رکود اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، علی رغم چشم انداز مثبت نسبت به کاهش عرضه در بازار نفت بین المللی، در معاملات امروز روند قیمتی نفت نزولی شد.

    از جمله مهمترین دلایل تغییر روند قیمتی نفت، چشم انداز نه چندان امیدوار کننده نسبت به رشد اقتصاد جهانی و همچنین افزایش عرضه در بازار بوده است.

    بنا به اعلام موسسه بانکی مورگان استنلی، میزان بالای نفت انبار شده نیز یکی دیگر از عوامل فشار بر قیمت نفت است.

    بانک مورگان استنلی تأکید کرده است رشد اقتصاد جهانی پایین و عرضه بالای نفت در بازار جهانی از افزایش قابل توجه قیمت نفت جلوگیری می کند.

    این بانک در گزارش امروز خود تأکید کرده است نفت ارزان جهش رشد اقتصادی را که بسیاری از افراد انتظار داشتند در کشورهای جهان ایجاد نکرده است.

    این بانک می افزاید که برای سال 2016 افزایش رشد اقتصادی قابل توجهی را پیش بینی نمی کند و اعلام کرده است بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در شرایط کنونی و طی سال 2016 احتمال وقوع رکود در اقتصاد جهانی حدود 30 درصد است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی