عصر بازار

چکاپ پزشکی برای بیمه زندگی الزامیست؟

عصر اعتبار- آزمایشات مورد نیاز برای هر بیمه شده به تشخیص پزشک معتمد و بر اساس فاکتورهایی مانند سرمایه فوت، طول مدت بیمه نامه، سن، شرایط سلامت بیمه شده و سوابق خانوادگی وی درخواست می شود.

چکاپ پزشکی برای بیمه زندگی الزامیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، کارشناسان صنعت بیمه یکی از علل ضریب نفوذ اندک بیمه در کشور را اطلاعات ناچیز بیمه گذاران و عموم مردم از فعالیت های صنعت بیمه می دانند و پاسخگویی به سوالات بیمه ای را یکی از راهکارهای افزایش ضریب نفوذ مطرح می کنند.

    از این رو بیمه مرکزی قصد دارد با پاسخگویی به سوالات بیمه ای بیمه گذاران، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص اقدام کند.

    در ادامه سوالی یکی از کاربران درباره بیمه های زندگی و پاسخ سرکارخانم مصلی کارشناس بیمه های زندگی بیمه ملت قابل مشاهده است:
    سوال: در چه شرایطی برای صدور بیمه زندگی و سرمایه گذاری، بیمه گذار ملزم به چکاپ پزشکی می شود؟
    پاسخ: آزمایشات مورد نیاز برای هر بیمه شده به تشخیص پزشک معتمد و بر اساس فاکتورهایی مانند سرمایه فوت، طول مدت بیمه نامه، سن، شرایط سلامت بیمه شده و سوابق خانوادگی وی درخواست می شود و صدور بیمه نامه منوط به تایید پزشک معتمد پس از رویت آزمایشات می باشد.
    هر شرکت بیمه بر اساس حجم پورتفو و سیاست های مدیریت ریسک خود سقف و نوع آزمایشات را مشخص می کند.
    لازم به ذکر است که برخی از بیمه نامه در شرایط اختیاری و پوشش های اضافی و با توجه به تمایزات شرکت ها در محصولات بیمه ای از تفاوت هایی برخورداند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی