عصر بازار

وزارت خارجه قرقیزستان:

یک هیئت اقتصادی از ایران به قرقیزستان می‌رود

عصر اعتبار- وزارت خارجه قرقیزستان از سفر قریب‌الوقوع یک هیئت ایرانی به این کشور با هدف آشنایی با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و نیز همکاری‌های مشترک اقتصادی خبر داد.

یک هیئت اقتصادی از ایران به قرقیزستان می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سایت وزارت خارجه قرقیزستان، «حسن‌بیک عثمان‌علیف» سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران با رؤسای انجمن توسعه همکاری با کشورهای اسلامی ایرانی دیدار کرد.

    در قالب این دیدار، طرفین در جهت توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های اقتصاد، تجارت، علم و فن‌آوری، سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های ایرانی در اقتصاد قرقیزستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    علاوه بر این، سفیر قرقیزستان در ایران پیشنهاد راه‌اندازی اقداماتی مشترک در زمینه‌های کلیدی برای این کشور از جمله ساخت نیروگاه‌ها برق- آبی متوسط و کوچک، ایجاد زیرساخت‌های تولید محصولات کشاروزی، ساخت و توسعه زیرساخت‌های اجتماعی مانند بیمارستان‌ها و مراکز بررسی سلامت و تبادل تجربه در حوزه علم و فن‌آوری معاصر را مطرح کرد.

    در پایان این جلسه، مقامات انجمن توسعه روابط با کشورهای اسلامی در ایران از تصمیم خود برای آماده‌سازی هئیتی متشکل از نمایندگان جامعه کسب‌وکار و کارشناسان ایرانی برای بررسی ظرفیت سرمایه‌گذاری قرقیزستان خبر دادند.

    این در حالی است که چندی پیش، مقامات آژانس توسعه سرمایه‌گذاری قرقیزستان نیز از ایران بازدید کردند که در این دیدار پیشنهادهایی مانند راه‌اندازی تولیدات خودروهای شرکت «سایپا» و تأسیس شرکت‌های مشترک در حوزه کشاورزی در قرقیزستان مطرح شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی