عصر بازار

جزئیات لایحه بودجه دودوازدهم ۹۵ تصویب شد

مجوز دخل‌وخرج دوماهه برای دولت

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس با تصویب جزئیات لایحه دودوازدهم بودجه به دولت اجازه دادند در دوماهه اول سال ۹۵ مطابق احکام و جداول قانونی بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور (بر مبنای دودوازدهم ارقام مصوب آن) با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل کند.

مجوز دخل‌وخرج دوماهه برای دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز خود جزئیات لایحه دودوازدهم بودجه سال 1395 کل کشور را مورد بررسی قرار دادند.

    نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس کلیات این لایحه را به تصویب رسانده بودند و امروز ماده واحده و تبصره‌های آن با 164 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

    ماده واحده این لایحه به دولت اجازه می‌دهد در دو ماهه اول سال 1395 مطابق احکام و جداول قانونی بودجه سال 1394 کل کشور بر مبنای دو دوازدهم ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل نماید.

    بر اساس تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور وزارت امور اقتصاد و دارایی موظف شده است تنخواه‌گردان حسابداری موضوع ماده 26 قانون محاسبات عمومی کشور را که در چارچوب ماده مذکور در سقف بودجه 94 از محل اعتبار فوق به دستگاه‌های اجرایی مربوط پرداخت می‌کند حداکثر تا پایان سال 95 تسویه کند.

    همچنین در تبصره 2 ماده واحده آمده است دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای دو ماهه اول سال 95 معادل دو ماهه پایانی سال 94 اقدام کند.

    تبصره 3 ماده واحده لایحه دو دوازدهم بودجه سال 1395 کل کشور نیز بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و رابطه مالی دولت و نفت بر اساس قانون بودجه سال 94 کل کشور را متناسب با زمان دوره مشابه قابل اجرا دانسته است.

    نمایندگان در تبصره 4 ماده واحده این لایحه نیز دولت را مکلف کردند با تصویب قانون بودجه سال 95 کل کشور از تاریخ اول فروردین سال آتی بر اساس قانون مذکور اعمال حساب کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو