عصر بازار

بانک جهانی:

پیش بینی رشد ۵.۸ درصدی اقتصاد ایران

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی ایران تا پایان ۲۰۱۶ به رقم ۵.۸ درصد برسد که این نرخ آنطور که گزارش بانک جهانی اذعان دارد به دلیل رفع تحریم های غرب علیه ایران است.

پیش بینی رشد ۵.۸ درصدی اقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از تابناک، بانک جهانی پیش بینی کرده است که نرخ رشد اقتصادی ایران تا پایان 2016 به رقم 5.8 درصد برسد که این نرخ آنطور که گزارش بانک جهانی اذعان دارد به دلیل رفع تحریم های غرب علیه ایران است.  
      گزارش قبلی بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی را برای کشورمان 2 درصد پیش بینی کرده بود که نشان می دهد اجرای برجام اثرات مثبتی را بر جشم انداز اقتصادی کشورمان بر جای گذاشته است.  
      گزارش میزان به گزاین در حالی است که اکونومیست در تازه ترین شماره خود نرخ رشد اقتصادی ایران را 6.1 درصد پیش بینی کرده است که این دو رقم نشان می دهند مراکز بین المللی آماری ایران را کشوری مستعد برای یک جهش اقتصادی معرفی کرده اند.
      در گزارش پیشین بانک جهانی رشد اقتصادی ایران برای سال 2017 هم رقم دو درصد بود، در حالی که این عدد در گزارش جدید به 6.7 درصد افزایش یافته است؛ پیش بینی هایی که بسیار امیدوار کننده است و این امید وقتی معنای بیشتری پیدا می کند که شاهد باشیم در گزارش جدید بانک جهانی و اصلاح گزارش قبلی ایران در شمار معدود کشورهایی است که رشد اقتصادی اش مثبت تر از پیش بینی قبلی انجام شد.
      براساس گزارش بانک جهانی در برآورد رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه نفتی، رشد اقتصادی ایران نقشی بسیار مهم دارد. بر پایه گزارش بانک یاد شده، اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها صادرات نفت خام ایران روزانه 500 تا 700 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
    بانک جهانی در گزارش سهولت انجام کسب و کار هم به ارزیابی شرایط ایران پرداخته و از بین 189 کشور در 10 بخش ایران را در رتبه 118 قرار داد که نسبت به سال گذشته یک رتبه بهبود پیدا کرده است.
      مطابق این گزارش، ایران در سال 2015 از نظر فضای کسب و کار در جایگاه 119 جهان قرار داشت؛ اما براساس گزارش جدید، بهبود رتبه ایران به دلیل ارتقای 29 پله ای در شاخص دریافت مجوزهای ساختمان سازی و بهبود 6 پله ای دسترسی به انرژی برق است.
      برپایه این گزارش، علت بهبود رتبه شاخص دریافت مجوزهای ساختمانی کاهش هزینه های دریافت این مجوزها بوده و جایگاه شاخص دسترسی به برق نیز به دلایلی از قبیل کاهش زمان و هزینه های دسترسی به این منبع انرژی افزایش پیدا کرده است؛ جایگاه 118 به خوبی نشان دهنده وضعیت فضای کسب و کار در ایران است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو