عصر بازار

رییس کل بانک مرکزی:

رونق نظام بانکی در پرتو انتقاد سازنده رسانه‌ای است

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی در مراسم اختتامیه جشنواره تخصصی نقد صنعت بانکداری که به همت بانک اقتصاد نوین برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزاری این جشنواره، نقد و انتقاد را عامل رونق بخشی به فعالیت‌های شبکه بانکی کشور دانست.

رونق نظام بانکی در پرتو انتقاد سازنده رسانه‌ای است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، بانک مرکزی، ولی‌اله سیف که شب گذشته در جمع استادان روزنامه‌نگاری، ارتباطات، مدیران عامل و مدیران روابط عمومی  بانک ها و نیز نمایندگان رسانه‎های جمعی در محل کتابخانه ملی سخن می‌گفت با بیان اینکه با استفاده از همه امکانات باید نظام بانکی به درستی در جامعه معرفی شود عنوان کرد: متأسفانه نظام بانکی به دلیل برخی محدودیت‌ها و عدم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در معرفی توانمندی‌های نظام بانکی به ویژه درشرایط تحریم، نتوانست به خوبی خدمات خود را به جامعه و آحاد مردم معرفی و تببین کند.
    وی خواستار نقد منصفانه و سازنده در خصوص مسائل و مشکلات نظام بانکی شد و تأکید کرد: نقد با نگاه تیزبینانه کاستی‌ها و نقاط ضعف دستگاه‌ها را نشان می‌دهد و موجب ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های آنان می‌شود. بر این اساس ارتقای شرایط خدمت‌رسانی و افزایش ضریب رضایت جامعه، می‌بایست در افق دید نظام بانکی قرار گیرد.

    سیف با تأکید بر ضرورت گسترش فرایند نقدپذیری در نظام بانکی افزود: خوشبختانه این مراسم، تقدیر از منتقدین به نظام بانکی با نگاهی موشکافانه است اگرچه نظام بانکی دارای ویژگی‌های خاصی است و هر فردی از منظری این مجموعه را مورد نقد قرار می‌دهد از این رو مهم آن است که به این نقدها توجه شود و برای اصلاح امور از آنها بهره گیریم.
    رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه میزان پاسخگویی در شبکه بانکی باید تقویت شود، اظهار داشت: انتقاد سازنده زمینه ارتقای کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی‌ را فراهم می‌کند و در این میان پس از قانع شدن و آگاهی از وجود ضعف‌ها، باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود و بازخوردها به منظور تقویت انگیزه منتقدان مورد توجه قرار گیرد.
    سیف با بیان اینکه گاهی اوقات برخی مسائل و انتقادها در حیطه نظام بانکی ناشی از نداشتن اطلاع تخصصی و یا بعضاً تعمد است، افزود: برخی رسانه‌ها از عدم اتصال به شبکه بانکی کشور به سامانه سوئیفت سخن گفتند که بعداً متوجه شدیم منظور آنها برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی بوده است.
    رییس کل بانک مرکزی در این زمینه خبر داد: در هفته منتهی به 12 اسفند سال جاری 244 رابطه کارگزاری با بانک‌های بین‌المللی ایجاد شد و 744 ال سی گشایش یافت که این میزان در هفته منتهی به 18 اسفند به 264 رابطه کارگزاری و 1202 ال سی افزایش یافت.
    سیف با بیان اینکه برخی ابهام ها و موانع پیش روی نظام بانکی برای برقراری ارتباطات بین‌المللی در حال رفع شدن است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 2 ماه از اجرایی شدن برجام می‌گذرد و در این مدت نظام بانکی کشور تحرک خوبی از خود نشان داده است اما این تغییرات تدریجی است و به یک باره نباید انتظار تغییر و تحولات سریع را داشت. نظام بانکی در تحرک‌بخشی به اقتصاد نقش کلیدی دارد و باتوجه به دستاوردها و فرصت‌های موجود امیدوارم سال آینده برای اقتصاد و نظام بانکی مبارک و پربرکت باشد.
    رییس کل بانک مرکزی با ابراز امیدواری برای استمرار این جشنواره در سال‌های آتی، خواستار استفاده از این رویه در کل نظام بانکی به منظور رشد و بالندگی و رسیدن به توفیقات بیشتر شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی