عصر بازار

معاون ارزی بانک مرکزی:

بزرگترین دستور پرداخت سوییفتی پس از برجام صادر و انجام شد

عصر اعتبار- بزرگترین دستور پرداخت انجام شده از طریق سوییفت پس از اجرای برجام، دستور پرداخت افزایش سهمیه ایران در صندوق بین المللی پول بود.

بزرگترین دستور پرداخت سوییفتی پس از برجام صادر و انجام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از خبرانلاین، غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی درباره اتصال شبکه بانکی کشور به سوییفت گفت:« اظهارنظرهای منفی و تردیدافکن درباره عدم اتصال شبکه بانکی کشور به سوییفت عمدتا ناشی از عدم اطلاع از این است که سوییفت به خودی خود پرداخت ها را انجام نمی دهد و صرفا یک وسیه ارتباطی و بستر انتقال پیام است».

    وی افزود:« بانک هایی که طی این مدت با آن ها ارتباط کارگزاری برقرار شده است، از طریق سوییفت در تعامل با شبکه بانکی ایران قرارگرفته اند؛ دستور پرداخت ها را ارسال می کنیم یا آن ها برای ما صورت حساب برای ما ارسال می کنند و...».

    معاون ارزی بانک مرکزی تأکید کرد:« وقتی گفته می شود به سوییفت وصل هستیم به این معنا نیست که همه بانک های دنیا پاسخ تماس های ما را می دهند و اگر هم پاسخ پیام های سوییفتی ما را نمی دهند به معنای این نیست که سوییفت قطع است».

    کامیاب ادامه داد:« ما پس از اجرای برجام با تمام کارگزاری هایی که قبل از تحریم ها با آن ها ارتباط داشتیم تماس گرفته ایم و خواستار ارتباط سوییفتی و تبادل رمز شده ایم. بسیاری از آن ها پاسخ ما را دادند و برخی هم هنوز پاسخ نداده اند. بر همین مبنا ما با آن دسته از بانک هایی که پاسخ ما را دادند می توانیم روابط کارگزاری برقرار کنیم و برای آن ها از طریق سوییفت دستورپرداخت یا هر پیام مالی و بانکی دیگری ارسال و دریافت کنیم».

    وی گفت:« امیدواریم آن هایی هم که هنوز در مرحله بررسی به مرور به جمع کارگزارهایی که در بستر سوییفت با ما تبادل پیام می کنند، بپیوندند».

    معاون ارزی بانک مرکزی افزود: « ارتباطات کارگزاری غیر از اتصال به سوییفت است و تمام بانک هایی که با آن ها کار می کنیم در همین بستر با ما تبادل رمز و پیام دارند».

    کامیاب افزود:« بزرگترین دستور پرداختی که از طریق سوییفت پس از اجرای برجام و اتصال به سوییفت داده شد، دستور افزایش سهمیه جمهوری اسلامی ایران در صندوق بین المللی پول بود که به کارگزارمان در ژاپن ارسال و از آن طریق این سهمیه پرداخت شد».

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو