عصر بازار

مدیرعامل عمران و بهسازی:

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن به بافت‌های فرسوده انگیزه می‌دهد

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، اختصاص وام ۱۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن در بافت‌های فرسوده را در افزایش انگیزه سازندگان، موثر دانست.

وام ۱۶۰ میلیونی مسکن به بافت‌های فرسوده انگیزه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدسعید ایزدی اظهار کرد: تسهیلاتی که قبلا به ساکنین بافت‌های فرسوده تعلق می‌گرفت عمدتا در بخش نوسازی بود اما مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر پرداخت وام 160 میلیون تومانی برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده اقدامی بود که برای اولین بار انجام شد که اتفاق خوبی بود.

    وی افزود: یکی از نگرانی‌های سازندگان در بافت‌های فرسوده بحث فروش واحدها بود که با افزایش توان متقاضیان از طریق وام 160 میلیون تومانی بافت‌های فرسوده، سازندگان انگیزه می‌گیرند تا در این بافت‌ها اقدام به ساخت و ساز کنند.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: ارایه تسهیلات به بافت‌های فرسوده تحقق بخشی از هدف وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن اجتماعی است که بیش از 50 درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد.

    ایزدی با اشاره به 107 هزار وام بافت‌های فرسوده در سال 1394 و در پاسخ به این سوال که علت عدم تحقق کامل 300 هزار تسهیلات به بافت‌های ناکارآمد چه بود، تصریح کرد: من خوشبینانه به این مساله نگاه می‌کنم؛ زیرا واقعیت این است که تحقق همین رقم نیز با توجه به شرایط مالی دولت، خوب بود. دولت در واقع تنها پولی که در بسته خروج از رکود در اختیار داشت را به بافت‌های فرسوده اختصاص داد.

    وی ادامه داد: دولت اواسط بهمن ماه برای تامین مابه‌التفاوت سود بانکی نوسازی بافت‌های فرسوده 200 میلیارد تومان اختصاص داد که 50 هزار فقره تسهیلات محسوب می‌شد و با رقم 57 هزار تسهیلات قبلی به 107 هزار فقره رسید. به اعتقاد ما این رقم برای سال اول خوب است و امیدواریم در سال‌های بعد بیشتر شود.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری تاکید کرد: دولت تقبل کرده 10 درصد از مبلغ سود تسهیلات را پرداخت کند. لذا متقاضیان برای دو سال اول 14 درصد و برای 10 سال بعدی 11 درصد سود پرداخت خواهند کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو