عصر بازار

تصویب ۱۴ طرح جدید با سرمایه گذاری خارجی

عصر اعتبار- هیئت سرمایه‌گذاری خارجی۱۴ طرح را به ارزش دو میلیارد و ۶۵۸ میلیون دلار در بخشهای برق، خودرو و صنعت و معدن تصویب کرد.

تصویب ۱۴ طرح جدید با سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هیئت سرمایه‌گذاری خارجی 14 طرح را  عمدتاً در حوزه تولید برق، خودرو و صنعت و معدن به ارزش دو میلیارد و 658 میلیون و 457 هزار و 550 دلار  تصویب کرد.

    طرح‌های احداث نیروگاه 880 مگاواتی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، احداث نیروگاه 880 مگاواتی سهند بناب در استان آذربایجان شرقی، احداث نیروگاه خورشیدی در استان زنجان، احداث نیروگاه برق بادی 50 مگاواتی در استان سیستان و بلوچستان، احداث نیروگاه 500 مگاواتی امیدیه در استان خوزستان، دو طرح احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت جمعاً 14 مگاوات در استان همدان، طرح تولید فولاد با فن آوری FINEX-CEM و چندین طرح صنعتی دیگر در استانهای مختلف پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

    با تصویب طرح‌های فوق، کل طرح‌های مصوب سال 94 حدود 7 میلیارد دلار می شود.

    جلسه هیئت سرمایه گذاری خارجی با ریاست محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و اعضا هیئت متشکل از قائم مقام وزیر امور خارجه، روسای اطاق بازرگانی و تعاون کشور، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت بانک مرکزی و معاونین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، مخابرات و تعدادی از مدیران کل اقتصادی استانها و منطقه آزاد چابهار تشکیل شد.

    محمد خزاعی در پایان این جلسه گفت: مقوله سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی حوزه مهمی است که با همکاری جدی فنی و اداری همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها کشور قابل حصول است.

    وی یاد آورد شد که سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی باید در چارچوب منافع ملی و ورود دانش فنی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کشور صورت گیرد و در حوزه فاینانس باید بصورتی عمل شود که طرح‌ها خودشان بتوانند نسبت به بازپرداخت وامها از محل منابع خود اقدام کند و باعث افزایش تعهدات دولت نشود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو