عصر بازار

هشدارهای پلیس فتا به مسافران تورهای خارجی

عصر اعتبار- سرپرست اداره پیشگیری جرائم سایبری پلیس فتا، در توصیه به کاربران فضای مجازی برای تهیه ارز گفت: مراجعه به صرافی‌ها یکی از ملزومات انجام سفرهای خارجی بوده و مسافران باید دقت لازم را در هنگام تبدیل ارز داشته باشند.

هشدارهای پلیس فتا به مسافران تورهای خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا آذر درخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با توجه به سفرهای نوروزی و مسافرت‌های خارجی گفت: بسیاری از صرافی‌های فضای مجازی فاقد مجوز بوده و با تعیین شروط خاصی برای تورهای برون مرزی نوروزی مثل ثبت نام در سایت و وارد نمودن اطلاعات کامل فرد به همراه شماره حساب به دنبال سرقت اطلاعات مسافران خارجی نوروز هستند.

    وی افزود: هموطنان دقت داشته باشند به صرافی های مجاز مراجعه و مبادلات خود را انجام دهند. طبق ماده 33 دستور العمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی ها، صرافی ملزم به ارائه رسید و فاکتور معتبر با امضاء مجاز و ممهور به مهر صرافی و به نام و امضای مشتری است. بنابراین صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی تخلف نمی‌کنند و در صورت تخلف با مراجعه به بانک مرکزی و نشان دادن رسید و فاکتور خرید می توان از آن‌ها شکایت کرد.

    سرهنگ آذردرخش یادآور شد: مسافران حتی برای خرید برخی از کارت‌های اعتباری می‌توانند به صرافی‌های دارای مجوز بانکی مراجعه کنند، البته به جای کارت‌های اعتباری بهتر است از دبیت کارت استفاده کنند به این معنا که کارت های دارای موجودی که شما تا سقف موجودی خود مجاز به خرید هستید. هرچند دبیت کارت باید با نام و مشخصات خود مسافر باشد و از دریافت دبیت کارت با مشخصات افراد دیگر خودداری شود چرا که این امر می‌تواند برای آنها دردسرساز باشد.

    وی به مسافران توصیه کرد: گردانندگان صرافی‌های فضای مجازی فاقد مجوز با جمع آوری اطلاعات مسافران مثل آدرس و شماره تلفن و زمان نبود آن‌ها می‌توانند دست به سرقت از منزل آن‌ها بزنند، لذا به هیچ عنوان آدرس و شماره‌های ثابت منزل و محل کار خود را در این دست سایت‌ها وارد نکنید.

    سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل برای این مسافران نوروزی، آنها می‌توانند با مراجعه به پلیس درصدد رفع مشکل خود برآیند، همچنین در خصوص جرائم سایبری نیز می توانند از طریق بخش انگلیسی سایت پلیس فتا به آدرس http://cyber.police.ir و گزینه contact us گزارش دهند.

    وی گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو