عصر بازار

مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خبر داد؛

افزایش سقف برداشت از عابربانک‌ها در ایام نوروز

عصر اعتبار- بانک‌ها مجاز هستند امکان برداشت از خود پردازها تا سقف ۵۰۰ هزار تومان را برای مشتریان خود تا پایان روز ۱۴ فروردین ماه ۹۵ فراهم کنند.

افزایش سقف برداشت از عابربانک‌ها در ایام نوروز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به افزایش برداشت وجه نقد از عابربانک‌ها در روزهای پایانی سال گفت: در حال حاضر عموم مردم تمایل بیشتری به استفاده از کارت‌های اعتباری دارند و کمتر از وجه نقد در پرداخت‌های جاری خود استفاده می‌کنند از این رو و در راستای ارایه سرویس های مناسب و مطلوب به مشتریان باتوجه به سنت زیبای عیدی دادن ، بانک ها می توانند  ، سقف برداشت از عابربانک‌ها را در این ایام افزایش دهند.

    داود محمد بیگی با اشاره به گرانی سرویس ارائه وجه نقد به نسبت سایر سرویس‌های ارائه شده از سوی شبکه بانکی کشور، افزود: این سرویس تنها در ایام تعطیلات و تا 14 فروردین ماه سال 95 برقرار خواهد بود و در این مدت بانک‌ها مجاز هستند تا امکان سقف برداشت 500 هزار تومان را برای مشتریان بانک خود فراهم کنند.

    محمدبیگی با اشاره به اینکه این سرویس در شبکه بین بانکی (شتاب) ارائه نمی شود افزود: بانک‌ها تنها می توانند به مشتریان خود این سرویس را ارائه دهند، بانک مرکزی با این اقدام فشار ناشی از افزایش حجم تراکنش‌ها هر یک از بانک‌ها را کاهش داده و علاوه بر آن از ازدحام هموطنان برای استفاده از خودپردازها در این ایام نیز جلوگیری کرده است.
    وی با اشاره به مختار بودن بانک‌ها در استفاده از این سرویس ادامه داد: سرویس‌های مجاز به فضای رقابتی میان بانک‌ها کمک خواهد کرد و موجب بهبود مدیریت نقدینگی در بانک‌ها خواهد شد.
    مدیر نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید لزوم ارایه خدمات به نحو مطلوب توسط  بانک‌ها به مشتریان در پایان سال گفت: بانک‌ها باید شرایط مناسبی را برای رفاه حال شهروندان در روزهای پایانی سال فراهم کنند. بر این اساس بانک مرکزی در سال آینده از مکانیزم‌ها و ابزارهای تشویقی خود برای بانک‌هایی که تراکنش‌های خود را به خوبی مدیریت کرده‌اند استفاده خواهد کرد و در مقابل با بانک‌هایی که نتواستند پاسخگوی مشتریان خود باشند برخورد خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو