عصر بازار

نخست وزیر کره جنوبی:

سئول نیازمند توسعه روابط با تهران است

عصر اعتبار- «هوانگ کیو آهین» نخست وزیر کره جنوبی تاکید کرد که کشورش نیازمند توسعه روابط با ایران در تمامی عرصه ها بویژه زمینه های اقتصادی و تجاری است و برای تحقق این مهم تمامی تلاش خود را بکار می گیرد.

سئول نیازمند توسعه روابط با تهران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد که ایران از جمله بازارهای نوظهوری است که کره جنوبی نمی تواند نسبت به آن بی توجه باشد.
    وی که این سخنان را در ملاقات با صاحبان شرکت ها و موسسات بزرگ کشورش مطرح می کرد، خاطرنشان کرد که باید از شرکت های کره ای در زمینه صادرات و اجرای طرح های مختلف و مشترک با ایران حمایت شود.
    نخست وزیر کره جنوبی یادآور شد: باید کاری کرد که مسیر ورود این شرکت ها به کشورهایی که توانایی های بالا و بالقوه دارند مانند ایران و همچنین هند هموار شود.
    به گفته «هوانگ»، باید هر آنچه در توان داریم از حمایت های مالی گرفته تا سرمایه گذاری در اختیار شرکت های محلی بگذاریم تا بتوانند با شرکای ایرانی خود همکاری مطلوبی برقرار کنند.
    خبرگزاری یونهاپ امروز جمعه از قول وی نوشت: میزان صادرات کره در ماه گذشته میلادی نزدیک به 12 ممیز دو دهم درصد کاهش یافته و این خبر خوشایندی برای کشور نیست.
    کره جنوبی از سال گذشته میلادی با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو شده و بخصوص در عرصه تجارت خارجی شاهد رکود تدریجی بوده است.
    این کشور پس از لغو تحریم ها علیه ایران تلاش گسترده ای برای ورود به بازار کشورمان داشته و تاکنون چندین هیات تجاری به ایران اعزام کرده است.
    ارزش تبادلات تجاری کره و ایران نزدیک به هشت میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 2014 میلادی بوده است که نیمی از ارزش این تبادلات در سال 2011 میلادی است.
    نخست وزیر کره جنوبی همچنین با برشمردن مزیت های کشورمان گفت: کشوری با منابع بسیار غنی مانند ایران می تواند بازار بسیار خوبی هم برای کره باشد.
    وی تصریح کرد که ایران دارای ویژگی های قابل توجهی نسبت سایر کشورهای منطقه است و ما می توانیم در زمینه تولیدات شیلاتی و کشاورزی و همچنین عرصه فرهنگی همکار نزدیکی با ایران پهناور داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو