عصر بازار

تا افق ۱۴۰۴

درآمد صنعت گردشگری ایران به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی گفت: براساس سند تدوین شده تا افق ۱۴۰۴ سالانه ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور می‌شود که درآمد کشور را ۳۰ میلیارد دلار در این بخش می‌رساند.

درآمد صنعت گردشگری ایران به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر شامگاه پنج‌شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات خدمات سفر در استان بوشهر با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به حوزه گردشگری اظهار داشت: در استان بوشهر در بخش گردشگری فعالیت‌های مهمی انجام شده که قابل تقدیر است.

    وی با بیان اینکه بوشهر استان گردشگر‌پذیر است، خاطر‌نشان کرد: امروزه استانداران توجه ویژه‌ای به حوزه گردشگری دارند به‌گونه‌ای که اکنون 20 استاندار به این باور رسیده‌اند که توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری استان‌ها داشته باشند.

    معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دارای 11 هزار سال قدمت است تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بین 800 هزار تا یک میلیون اثر، سایت، محوطه و محدوده تاریخی در کشور وجود دارد که نشان از قدمت بالای ایران در ادوار تاریخی است.

    سلطانی‌فر با بیان اینکه قانون حفاظت از آثار تاریخی بیش از 84 سال پیش تصویب شد گفت: اکنون 100 هزار اثر تاریخی در کشور شناسایی شده که 32 هزار اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    وی جاذبه‌های طبیعی ایران را منحصر به‌فرد دانست و تصریح کرد: ایران دارای 4 فصل با تنوع اقلیمی ویژه است که مورد توجه گردشگران با هر نوع سلیقه‌ای قرار دارد.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به جاذبه‌های مذهبی گفت: جاذبه‌های مذهبی در نقاط مختلف مانند حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد، حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در قم، حرم شاهچراغ در شیراز و دیگر نقاط کشور وجود دارد که 50 درصد گردشگران را در طول سال به خود اختصاص داده است.

    سلطانی‌فر به توریست درمانی در کشور پرداخت و افزود: با توجه به توانمندی پزشکان در حوزه‌های درمانی و جراحی با هزینه پایین بسیاری از توریست‌ها برای درمان ایران را انتخاب می‌کنند چراکه هزینه درمان در ایران یک پنجم کشورهای اروپایی است.

    وی با اشاره به نقش صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی گفت: در دنیا صنعت گردشگری تا 10 درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود که این رقم اکنون در ایران شش درصد است.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: صنعت گردشگری در کشورهای پیشرفت 10 تا 11 درصد اشتغال جامعه را خود اختصاص می‌دهد که این رقم در کشور شش درصد است که با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در کشور تا افق 1404 این رقم با اجرای طرح‌های گردشگری افزایش می‌یابد.

    سلطانی‌فر با اشاره به افزایش گردشگر براساس افق 1404 گفت: براساس سند تدوین تا افق یاد شده سالانه 20 میلیون گردشگر وارد کشور می‌شود که درآمد کشور را 30 میلیارد دلار در این بخش می‌رساند.

    وی از ایجاد پارک کمپ در شهرهای مختلف خبرداد و بیان کرد: در راستای افزایش خدمات به حوزه گردشگری سال 1395 کمپ‌های مجهز با امکانات بیشتر در قالب پارک کمپ‌ در 50 تا 70 نقطه شهرهای گردشگرپذیر کشور ایجاد می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی