عصر بازار

پیام نوروزی مدیر عامل بانک کارآفرین

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک کارآفرین به مناسبت فرا رسیدن سال نو پیام تبریکی منتشر نمودند.

پیام نوروزی مدیر عامل بانک کارآفرین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» ، متن این پیام بدین شرح می باشد:

    فرا رسیدن سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه‌ای از قدرت لایزال الهی در تجدید حیات طبیعت و زدودن غبار کهنگی از چهره گیتی است، به هموطنان گرانقدر، مشتریان گرامی، سهامداران محترم و کلیه همکاران خانواده بزرگ بانک کارآفرین تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و سالی پر از سلامتی، شادکامی و موفقیت را برای تک‌تک عزیزان آرزومندم.


    مشتریان، سهامداران و همکاران ارجمند؛
    سال 1394 با تمام فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید و با عنایت خداوند سال پیش‌رو، برای شما سالی پر از موفقیت در شئونات زندگی و کاری خواهد بود. در سالی که گذشت بانک کارآفرین شانزدهمین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت. به زعم صاحب‌نظران اقتصادی، سال 94 یکی از سخت‌ترین سال‌ها از منظر اقتصادی بعد از سال‌های جنگ تحمیلی بود. خوشبختانه به مدد الهی و با تلاش و پشتکار شما همکاران عزیز این سال سخت را با همه مشکلات به خوبی پشت سر گذاشتیم و اکنون در آستانه سال نو قرار داریم. بر اساس پیش‌بینی مراکز مختلف تحقیقاتی بین‌المللی و با توجه به شرایط پسابرجام، سال آینده سال جهش اقتصاد ایران پس از طی چند سال رکود تورمی خواهد بود.
    بانک کارآفرین در سال 94 موفق به کسب عناوین برتر و جوایز مختلفی در صنعت بانکداری شد. قرار گرفتن در فهرست 50 شرکت فعال‌تر بورس در سه ماهه اول و سوم سال 94 و کسب رتبه دوم از حیث شفافیت اطلاعات و قابلیت اعتماد در بین بانک‌های بورسی از جمله این افتخارات است. کسب نشان عالی مشتری‌مداری در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری برگ زرین دیگری است که با همت و تلاش دسته جمعی شما عزیران تحقق یافته است. بر اساس اعلام سازمان مدیریت صنعتی در رتبه‌بندی 100 شرکت برتر ایران (100-IMI)، بانک کارآفرین در سال 94 برای دومین سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست از نظر شاخص بازدهی فروش در بین 500 شرکت برتر اقتصادی کشور شد. امیدوارم با عنایت خداوند و با پشتکار شما همکاران عزیز، سال آینده نیز این موفقیت‌ها ادامه یابد و همچنان بر بالندگی بانک کارآفرین افزوده شود.
    پس از حصول توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، تمایل شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد افزایش قابل‌توجهی یافته است. افزایش ارتباطات بین‌المللی بانکی و تعامل با بانک‌های خارجی، تنها بخشی از تصویر مثبتی است که در سال پیش‌رو قرار دارد. تغییرات به وجود آمده در فضای اقتصادی ایران، بیش از همه بر بازیگران کلان اقتصادی کشور تأثیرگذار خواهد بود. در این میان بانک کارآفرین که از ابتدا راهبرد اصلی خود را ارتباط با مشتریان کلان و مؤثر بانکی قرار داده است، تمام ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت تا از بهبود شرایط به نحو مناسبی منتفع شود. در این راستا به ویژه در نیمه دوم سال 94، ملاقات‌ها و جلساتی با نمایندگان بانک‌ها و شرکت‌های خارجی صورت گرفته است که در ماه‌های آینده نتایج آن به ثمر خواهد نشست.


    با مسرت اعلام می‌کنم که تدوین برنامه استراتژیک بانک کارآفرین در روزهای پایانی سال به اتمام رسید و وارد مرحله اجرایی شد. برنامه استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده‌نگر، اقتضایی و جامع‌نگر، راه‌حل بسیاری از مسائل و مشکلات سازمان‌ها را به همراه دارد. پایه‌های برنامه استراتژیک بر اساس میزان درکی است که سازمان از رقبا، بازار، قیمت‌ها، دولت، سهامداران، مشتریان و مدل‌های نوین کسب و کار بانکداری دارد و این عوامل تعیین‌کننده موفقیت تجاری در دنیای امروز هستند. بانک کارآفرین در راستای توسعه همه‌جانبه، موفقیت در بازار رقابتی نظام بانکی کشور و همچنین بهبود خدمت‌رسانی، نیاز به بازنگری برنامه استراتژیک و جاری‌سازی آن در سطح ارکان بانک داشته و به همین منظور پروژه «برنامه‌ریزی استراتژیک بانک» در دستور کار قرار گرفت. با عنایت به الطاف الهی و همت تیم پروژه برنامه‌ریزی استراتژیک در مدیریت طرح و توسعه و با همکاری کلیه ارکان بانک، سند سه‌ساله برنامه استراتژیک بانک کارآفرین آماده بهره‌برداری است. بر اساس این برنامه، چشم‌انداز بانک کارآفرین تبدیل شدن به سازمانی چابک و پیشرو در ارائه راه‌حل‌های مالی جامع است. بر همین اساس مأموریت بانک کارآفرین به عنوان یک بنگاه خدمات مالی، تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی کسب و کار از طریق ارائه راه‌حل‌های جامع به مشتریان و خلق ارزش پایدار برای ذی‌نفعان است. همچنین بر اساس این برنامه راهبردی، ارزش‌های بنیادین بانک کارآفرین، اعتمادآفرینی، یکپارچگی، نوآوری، توانمند‌سازی مدیریت و نیروی کار، مشتری‌محوری، بهره‌وری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

    همان‌گونه که مستحضرید توسعه شبکه شعب و متعادل نمودن توزیع جغرافیایی آن در کشور از مواردی است که طی سال جاری نیز مورد توجه قرار گرفت. افتتاح شعب جدید در سال جاری در راستای استراتژی فوق صورت گرفت که با یاری خداوند در سال 95 نیز در راستای تثبیت و بهبود جایگاه بانک در سیستم بانکی همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت. این مسئله می‌تواند علاوه بر افزایش منابع، زمینه‌های شناسایی مشتریان جدید را نیز برای بانک فراهم آورد. ایجاد همدلی، وفاق و انسجام سازمانی در میان کلیه همکاران، تحرک و پویایی سازمانی را در پی خواهد داشت. به منظور ایجاد همبستگی اجتماعی در بانک در سال 94 دیدار مستقیم و رودرو با همکاران و اخذ نظرات و پیشنهادهای آنان در دستور کار مدیریت ارشد سازمان قرار گرفت. بازدید از 68 شعبه در تهران و شهرستان‌ها و همچنین دیدار با همکاران شاغل در ستاد در سال 94، موجب شد تا مدیران ارشد سازمان از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند و برای رفع کاستی‌های احتمالی و پیشنهادهای مفید همکاران، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.


    در دنیای پویا و متغیر امروز سازمان‌ها و مؤسسات موفق در بازار رقابتی کسب رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. بانک کارآفرین نیز از ابتدای تأسیس تاکنون، تکریم ارباب رجوع و احترام به مشتریان را در صدر برنامه‌های خود قرار داده و طی شانزده سال گذشته در این راه موفق عمل کرده است. کسب نشان عالی مشتری‌مداری در بین 132 شرکت داخلی در «‌پنجمین دوره اجلاس سراسری رضایت‌مندی مشتری» و تندیس بانک برتر ایران در گروه مشتری‌مداری در «سومین جشنواره ملی سالیانه برترین شرکت‌های ایران» تأیید دیگری بر تکریم مشتری و توجه به اصل مشتری‌مداری در بانک کارآفرین است. بانک کارآفرین در حال برنامه‌ریزی جامع، دقیق و همه‌‌جانبه برای خدمت‌رسانی بیشتر و گسترده‌تر مطابق با نیازها و خواست‌های مشتریان است. فرصت را غنیمت شمرده و از شما همکاران عزیز درخواست می‌کنم تکریم و احترام به مشتریان محترم بانک را همچون گذشته در اولویت‌های کاری خود قرار دهید و خدمات مورد نیاز مشتریان را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت در اختیار آنان قرار دهید.


    بی‌تردید با توجه به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها علیه کشور عزیزمان، در سال آتی شاهد گشایش در تمامی عرصه‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی و بانکی خواهیم بود. با یاری خداوند توسعه فعالیت‌های مدیریت بین‌الملل بانک کارآفرین همچون گذشته از جمله برنامه‌های جدی بانک در سال 95 خواهد بود. توسعه فعالیت‌های مدیریت امور بین‌الملل و حضور مؤثرتر و قوی‌تر در این بخش برای ورود به عرصه رقابتی داخل و خارج از کشور و بسترسازی مناسب برای ارائه خدمات گسترده‌تر، از جمله اهدافی است که در سال آینده با همت مضاعف شما همکاران عزیز، همچون گذشته با قوت دنبال خواهد شد.
    اهتمام ویژه به بانکداری ‌شرکتی و نیازسنجی مشتریان در این بخش، از دیگر اولویت‌های بانک در سال پیش‌روست. انجام مطالعات کارشناسی دقیق و همه‌جانبه در جهت شناسایی انتظارات و نیازهای مشتریان شرکتی و مشتریان خاص به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت. تقویت بانکداری شرکتی نیاز امروز صنعت بانکداری کشور است و بانک کارآفرین برای تقویت این بخش گام‌های استواری برخواهد داشت.


    آموزش مستمر و حرفه‌ای کارکنان راز مانایی و موفقیت تمامی سازمان‌ها و مؤسسات از جمله بنگاه‌های اقتصادی در تمامی دنیاست. ظهور و گسترش تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، ضرورت آموزش مستمر را دوچندان کرده است. در همین راستا تلاش وافری صورت گرفته است که همکاران عزیز با حضور در دوره‌های تخصصی مورد نیاز و متناسب با تحولات نرم‌افزارهای بانکی، بر دانش حرفه‌ای خود افزوده و بر غنای فکری و حرفه‌ای‌ خود بیش از گذشته بیفزایند. از این رو تمرکز بر مقوله آموزش کارکنان از جمله برنامه‌های مهم بانک در سال آتی خواهد بود.


    با توجه به پیشرفت‌های اطلاعاتی و تکنولوژیکی به ویژه در یک دهه اخیر، آینده صنعت بانکداری در دنیا، بر گسترش و توسعه هر چه بیشتر بانکداری الکترونیک استوار خواهد بود. بانک کارآفرین در راستای تحقق هر چه بیشتر شعار اصلی خود "دانش جهانی، راه‌حل ایرانی" در صدد تقویت هر چه بیشتر خدمات به ویژه در بخش بانکداری ‌الکترونیک خواهد بود. ارتقای سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک (Core Banking) و سامانه همراه‌بانک و پیگیری طرح راه‌اندازی سایت جدید بانک از جمله مواردی است که بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده در این خصوص، با قوت و همت مضاعف دنبال خواهد شد. در پایان، آغاز سال جدید را مجدداً به کلیه همکاران عزیز، سهامداران، اعضای محترم هیأت مدیره و مشتریان وفادار بانک تبریک عرض می‌کنم. افتخار دارم در سال جدید در کنار تمامی همکاران عزیز با برنامه‌ریزی‌ دقیق و همه‌جانبه، همراهان صدیق و امینی برای مشتریان وفادار بانک کارآفرین باشیم. از کلیه همکاران بانک در سراسر کشور درخواست می‌کنم برای صیانت از اعتبار و خوشنامی ‌بانک، همچون گذشته از هیچ کوششی برای تحقق این امر فروگذار نکنند. امیدوارم با تلاش و حمایت جمعی تمامی همکاران و با استعانت از تجارب ارزنده گذشته، سهمی هر چند کوچک در آبادانی و اعتلای کشور عزیزمان ایران داشته باشیم.

    عطاءاله آیت اللهی

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی