عصر بازار

شب عید هم بازار مسکن را تکان نداد

عصر اعتبار- رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: یخ مسکن تا پایان سال ۹۴ باز نشد .

شب عید هم بازار مسکن را تکان نداد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از صدا و سیما، حسابی عقبایی گفت: در سال 94 مانند سالهای 92-93 رکود را در بازار مسکن را سپری کردیم و بازار مسکن وضعیت خاصی داشت و یخ رکود آن تا پایان سال باز نشده است.

    وی ادامه داد: در 6 ماه دوم امسال شاهد افزایش حجم معاملات بودیم و مهر ماه در کشور 77 هزار و 453 قرارداد خرید و فروش داشتیم که این آمار در آبان به 81 هزار و 210 قرارداد، در آذر به 85 هزار و 118 قرارداد و در دی به 107 هزار و 738 قرارداد افزایش پیدا کرد و در بهمن هم همینطور بود و 25 روز اسفند در سطح کشور 57 هزار و 94 قرارداد خرید و فروش داشتیم.

    عقبایی تصریح کرد:البته در اسفند ماه شاهد کاهش قراردادهای خرید و فروش مانند سالهای مختلف هستیم که این امر طبیعی است.

    وی درباره امار معاملات شهر تهران گفت: در سطح شهر تهران هم وضعیت معاملات مسکن شاهد کاهش قراردادهای خرید و فروش بودیم ودرمهرماه 94 شهر تهران 13 هزار و 132 قرارداد خرید و فروش و در آبان ماه سیر صعودی داشتیم به 13 هزار و 446 قرارداد افزایش داشت و در آذرماه به 13 هزار و 984 قرارداد در دی ماه به 18 هزار و 101 قرارداد در بهمن ماه به 18 هزار و 229 قرارداد افزایش پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: در 6 ماه دوم سال 94 شاهد سیر صعودی انجام معاملات خرید و فروش در شهرتهران هستیم و رکود سهمگین که سالهای 92 به بعد داشتیم در 6 ماه دوم سال به علت رفع تحریم ها کاهش پیدا کرد .

    وی با اشاره به لغو تحریم ها گفت:با رصد سطح معاملات در بازار مسکن و صحبت های سازندگان و مردم متوجه می شویم که تعداد حجم معاملات بگونه ای نیست که بازگشت رونق را به بازار مسکن تلقی کنیم .

    عقبایی تصریح کرد: در 6 ماه سال 94 علی رغم اینکه شاهد افزایش حجم معاملات در سطح کشور بودیم قیمت ها ثابت بوده و حجم معاملات سیر صعودی داشت و شاهد افزایش قیمت مسکن نبودیم.

    وی تاکید کرد:‌ پیش بینی من این است در سال 95 یخ رکود بازار مسکن خواهد شکست و این رکود عمیق که در 30 سال گذشته کم سابقه بوده دچار تحرک می شود .

    رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران پیش بینی کرد: در 6 ماه نخست 95 خرید و فروش افزایش پیدا خواهد کرد و بخشی از مردم اقدام به خرید مسکن می کنند .

    وی ادامه داد : بعید می دانم در 6 ماه نخست سال 95 شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم و ظرفیت افزایش قیمت مسکن با توجه به نیازی که وجود دارد به اندازه ای نیست که موجب افزایش قیمت شود.

    وی ادامه داد : 6 ماه دوم مباحثی مانند تسهیلات بانکی می تواند سرعت خروج از رکود را بالا ببرد و شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو