عصر بازار

دو بانک ایران در ترکیه هم بانک می شوند

عصر اعتبار- علی آکین رئیس سازمان تنظیم وکنترل نظام بانکی ترکیه روزپنجشنبه گفت: دوبانک ایران برای ورود به نظام بانکی ترکیه به این سازمان مراجعه کرده وخواهان صدور مجوز شده اند.

دو بانک ایران در ترکیه هم بانک می شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تابناک، علی آکین رئیس سازمان تنظیم وکنترل نظام بانکی ترکیه روزپنجشنبه گفت: دوبانک ایران برای ورود به نظام بانکی ترکیه به این سازمان مراجعه کرده وخواهان صدور مجوز شده اند.
    وی با اشاره به اینکه مقررات نظام بانکی ترکیه مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد، گفت: این اقدام تاثیرات مثبتی دردرجه اعتبار استقراض ترکیه داشته و تمایل سایر سرمایه گذاران برای ورود به نظام بانکی این کشور را افزایش خواهد داد.
    علی آکین با اشاره به اینکه قطر نیز در صدد ورود به نظام بانکی ترکیه می باشد، گفت: مذاکرات با طرف های ایرانی ادامه دارد. فعلا دو بانک ایرانی بطور جدی مایل به تاسیس بانک در ترکیه می باشند و خواستار دریافت مجوز لازم از سازمان تنظیم و کنترل نظام بانکی شده اند. بانک های ایرانی می خواهند درواقع ازترکیه به عنوان سکویی برای پرش به اروپا استفاده کنند.
    اوبا اشاره به سابقه علاقه بانک های ایرانی برای ورود به بازار ترکیه گفت: تحریم های سازمان ملل مهمترین مانع برسر راه این اقدام بود که برطرف شده است ودر دوره پیش رو شاهد تحولاتی در این راستا خواهیم بود.
    ترکیه حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس بانک در ترکیه حدود 375 میلیون دلار تعیین کرده است. درصورت توافق دوطرف می توان گفت : ورود بانک های ایرانی به نظام بانکی ترکیه در مرحله اول به مفهوم یک سرمایه گذاری بیش 700 میلیون دلاری در این کشور خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی