عصر بازار

رئیس اتاق ایران:

ایران و پاکستان نیازمند شناخت متقابل از ظرفیت های تجاری یکدیگر هستند

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران، معتقد است مهم ترین پیش نیاز ارتقای روابط اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان، معرفی و ظرفیت ها و شناخت متقابل از ظرفیت های دو طرف است.

ایران و پاکستان نیازمند شناخت متقابل از ظرفیت های تجاری یکدیگر هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، 'محسن جلال پور' که اخیرا برای رایزنی های تجاری-اقتصادی با اعضای اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان و در آستانه سفر 'حسن روحانی' به اسلام آباد، به پاکستان سفر کرده است، اعتقاد دارد که وجود بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک میان ایران و پاکستان و گره خوردن امنیت دو کشور، سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری اسلامی ایران را به پاکستان را واجد ابعادی فراتر از یک سفر اقتصادی می کند.
    جلال پور در سفر اخیر به اسلام آباد، دیداری با مفتاح اسماعیل مشاورعالی نخست وزیر و رئیس سازمان سرمایه گذاری پاکستان داشت که دراین ملاقات، سه نکته را مورد اشاره و تاکید قرار داد.
    وی ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی لازم برای حضور کامل بخش خصوصی پاکستان ازهر چهار ایالت این کشور، خواستار برگزاری پرشور و پربار نشست های رو در رو میان فعالان تجاری و اقتصادی دو کشور شد.
    جلال پور همچنین بر لزوم هماهنگی لازم برای تعریف پروژه های مشترک میان بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد.
    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران در ادامه، خواستار ارتباط بیشتر سازمان سرمایه گذاری پاکستان و سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران، برای تبادل بیشتر اطلاعات شد.
    دیدارها و رایزنی های با فعالان تجاری و اقتصادی پاکستان در روزهای باقی مانده تا سفر روحانی، ادامه دارد.
    حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است روزهای ششم و هفتم فروردین ماه 1395 به پاکستان سفر کند. دولت پاکستان سرگرم انجام تدارکات لازم برای میزبانی از حسن روحانی است و تیم های تجاری و اقتصادی ایران از هم اکنون، با ورود به پاکستان، سرگرم انجام رایزنی های لازم برای بهره برداری حداکثری از سفر روحانی به اسلام آباد در شرایط پساتحریم هستند.
    بانک مرکزی پاکستان سه هفته پیش رسما اعلام کرد که بانک ها وموسسات مالی این کشور می توانند همکاری های بانکی با ایران را از سربگیرند.
    دولت پاکستان هم ماه گذشته با صدور اطلاعیه ای رسما اعلام کرد که دیوار تحریم ها در روابط دو کشور فروریخته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو