عصر بازار

ایران محبوبترین مقصد تجاری برای کره ای ها شناخته شد

عصر اعتبار- دولتمردان، دیپلمات ها و صاحبان شرکت های تجاری کره جنوبی پس از بررسی ها و برگزاری دهها نشست در ارتباط با کشورهای مختلف، نهایتا ایران را رسما به عنوان محبوبترین مقصد تجاری و فعالیت های اقتصادی برای کره ای ها معرفی کردند.

ایران محبوبترین مقصد تجاری برای کره ای ها شناخته شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، در هفته ای که گذشت شهر سئول پایتخت کره جنوبی میزبان نشست های متنوعی در خصوص چگونگی برقراری و توسعه همکاریهای سیاسی، تجاری و اقتصادی کره جنوبی با دنیا و انتخاب کشورهای موثر بود.
    در این میان نهایتا مشخص شد که ایران محبوبترین مقصد دنیا در حال حاضر برای شهروندان و صاحبان بخش های تجاری کره ای است و بیشترین سئوالات و گفت وگوها نیز در نشست های یاد شده در باره ایران بوده است.
    بر اساس آنچه دولت سئول اعلام کرده، ایران نه تنها محبوبترین مقصد شناخته شده بلکه بهترین و مقبولترین بازار دنیا برای شرکت های کره ای نیز معرفی شده است.
    خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده است که بسیاری از شرکت های کره ای بر این باورند که ایران می تواند در دوره پسابرجام بهترین گزینه برای تبادلات تجاری با آنان باشد.
    صدها دیپلمات و صاحبان شرکت های تجاری بزرگ کره این هفته دهها نشست در باره جمهوری اسلامی ایران پس از تحریم ها، تبادلات تجاری کره و ایران، توانایی های بالقوه و بالفعل ایران، منابع غنی انرژی ایران، لغو تحریم ها و درخشش بازار ایران و همکاری با کشورمان در عرصه های مختلف برگزار کردند.
    در جریان این نشست ها مسئولان کره ای از بخش های سیاسی و تجاری در این باره بحث و تبادل نظر کردند که چطور می توان به بهترین شکل وارد بازار ایران شد و با این کشور طرح های همکاری اجرا کرد.
    گردهمایی این هفته در کره بزرگترین نشست سالانه ای است که سفیران کره در سراسر جهان و رئیسان شرکت های کره ای در خارج از کشور در سئول برگزار کردند که یکی از اصلی ترین محورهای بحث آنها در نشست اخیر «ایران پس از برجام» بوده است.
    وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که امسال نزدیک به 710 نشست مختلف در باره همکاری های تجاری کره با کشورهای دیگر برگزار شد که بیشترین بحث ها در این نشست ها مربوط به ایران بوده است.
    این وزارتخانه افزوده است که در اکثر این جلسات در باره ایران گفت و گو شد. کشوری که حالا با لغو تحریم ها مانند آینه می درخشد و محبوبترین مقصد نزد مردم کره است.
    وزارت خارجه کره جنوبی افزوده است که «کیم سونگ هو» سفیر کره در ایران که به سئول بازگشته پرمشغله ترین سفیر در میان سفرای کره ای در این روزها بوده و بیشترین جلسات چند جانیه و یکجانبه با مسئولان و صاحبان شرکت های کره ای داشته است.
    «کیم» گفت که دستکم مسئولان 20 شرکت بزرگ این هفته در سئول با او ملاقات کرده و خواستار ورود خود به بازار ایران شده اند.
    سفیر کره در ایران افزود که رییسان نزدیک به 50 شرکت دیگر نیز به طور جداگانه درخواست هایی را در این مورد به وی داده اند.
    وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت ها در باره محصولات خود و نوع همکاری با ایران با او گفت وگو کرده اند که از جمله می توان به سازندگان لوازم خانگی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی و آرایشی، صنایع فرهنگی، کشاورزی و دهها مورد دیگر اشاره کرد.
    سفیر کره جنوبی در تهران همچنین یادآور شد که بسیاری از موارد مربوط به تثبیت اوضاع سیاسی ایران، لغو تحریم ها، راه های یافتن شرکای تجاری در ایران و محیط تجاری ایران با طرف های کره ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
    گزارش رسانه های کره ای حاکیست که در نشست های یاد شده در سئول بعد از ایران؛ بیشترین مباحثات مربوط به کشورهای چین، هند، ویتنام و میانمار بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی