عصر بازار

جدول قیمت خانه زیر ۱۰۰ متر تهران

خیز خروج از رکود مسکن از تابستان ۹۵

عصر اعتبار- با شروع سال ۹۵ ، مسکن وارد چهارمین سال رکود شد اما کارشناسان پیش بینی می کنند از تابستان خیز خروج از رکود در بازار برداشته می شود.

خیز خروج از رکود مسکن از تابستان ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایلنا، هر چند که معاملات مسکن در روزهای پایان سال 94 افزایش یافت اما کارشناسان معتقد هستند که این افزایش معاملات به طور سنتی تحت تاثیر خرید شب عید است و نمی تواند نشانه ورود به دوره رونق باشد.

    بر اساس این گزارش، با شروع سال 95 ، بازار مسکن وارد چهارمین سال رکود شد و به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی؛ بازار در این مدت با کاهش قیمت 30 تا 35 درصدی مواجه شده که ادامه این روند به نفع مصرف کننده و متقاضی مسکن نیست چراکه با کاهش قیمت مسکن و ثابت ماندن هزینه های ساخت، حاشیه سود سازندگان کاهش می یابد و ساخت و ساز کمتر می شود بنابراین با کمبود عرضه و انباشت  تقاضا در بازار مواجه خواهیم شد.

    پیش بینی کارشناسان مسکن این است که سه ماه اول سال 95 هم تحرکی در بازار دیده نخواهد شد. حسن محتشم ،کارشناس اقتصاد مسکن در گفت وگو با ایلنا درباره وضعیت مسکن در سال 95 می گوید : به طور قطع فروردین ماه خاموش بازار است اما اواخر نیمه اول سال شاهد افزایش معاملات خواهیم بود.

    وی ادامه داد: البته افزایش معاملات مسکن در تابستان 95 به معنای ورود به دوره رونق نیست بلکه می توان گفت خیز خروج از رکود برداشته می شود.

    در جدول زیر مظنه خانه های زیر 100 متر در تهران آمده است:

    متراژ محله قیمت (تومان)
    100 متر سهروردی 650 میلیون
    98 متر چیتگر 294 میلیون
    88 متر منیریه 369 میلیون
    100 متر ظفر 630 میلیون
    95 متر مهرآباد 280 میلیون
    100 متر شهران 650 میلیون
    90 متر یوسف آباد 750 میلیون

             

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی