عصر بازار

یک پژوهشگر اقتصادی:

راهکار مقابله با نقض برجام «اقتصاد مقاومتی » است

عصر اعتبار- یک پژوهشگر اقتصادی گفت: امسال اولین سال بعد از برجام به حساب می‌آید و ممکن است طرف‌های مقابل ما به تعهدات‌شان عمل نکنند لذا باید در فرصت‌های پیش‌رو بر کاستی‌های اقتصادی فائق آییم.

راهکار مقابله با نقض برجام «اقتصاد مقاومتی » است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، لطفعلی عاقلی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از ضروریات تمامی دوران‌ها برشمرد و اظهار کرد: مبنای فکری این نوع اقتصاد، مقاوم شدن در برابر تهدیدات خارجی و تحریم‌هاست که با تکیه بر آن می‌توان اقتصاد را بارور و به خود متکی کرد.

    وی با اشاره به اینکه اجرای مرحله به مرحله بندها و مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به ما نشان خواهد داد که از میزان آسیب‌پذیری‌ها کاسته می‌شود، ابراز کرد: امسال اولین سال بعد از برجام به حساب می‌آید و ممکن است طرف‌های مقابل ما به تعهدات‌شان عمل نکنند لذا باید در فرصت‌های پیش‌رو بر کاستی‌های اقتصادی فائق آییم تا در صورت تحقق چنین موضوعی، بدنه اقتصادی محکمی با اتکاء به توان داخلی داشته باشیم.

    این پژوهشگر اقتصادی با تأکید بر اینکه کشور باید آمادگی مقابله با بحران‌های اقتصادی و غیر از آن را داشته باشد، تصریح کرد: تنها راهکار مقابله با بحران‌ها، پیاده‌سازی نقشه راهی چون اقتصاد مقاومتی است زیرا شرایط جامعه جهانی عوض شده و در حوزه اقتصاد تنها نمی‌توانیم به منابع تک محصولی نظیر نفت تکیه کنیم بلکه باید پتانسیل‌های بالقوه صنایع و مخصوصا کشاورزی را به حالت بالفعل درآوریم و از این طریق بستر و فرصتی برای صادرات ایجاد کنیم.

    عاقلی با اعتقاد بر اینکه برای خروج از رکود نیازمند برنامه‌های ضربتی هستیم، گفت: در صحبت‌های مقام معظم رهبری نیز شاهد بودیم که اقتصاد مقاومتی را راهی برای برون رفت از رکود حاکم بر جامعه مطرح کردند لذا به عقیده من برای رفع این معضل، مدیران دولتی باید برنامه‌هایشان را طوری تنظیم کنند تا مانند برخورد با تورم عمل شود.

    وی افزود: آنها باید سیاست‌ها و ابزارهای مقابله‌ای را برگزینند و همچنین منابع را به شکل صحیح و مناسب تخصیص دهند تا همانند رویکردشان در برخورد با تورم، شاهد رفع رکود حاکم بر اقتصاد باشیم.

    وی گفت: گمان می‌کنم این موضوع در سال جاری قابلیت تحقق داشته باشد هرچند که مقام معظم رهبری اجرای آن را به امسال محدود نکرده‌اند.

    عاقلی خاطر نشان کرد: رهبر با انتخاب شعار "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" در واقع فرصت عمل به دولتمردان، مجریان و همه تصمیم‌گیران کشور داده‌اند و امید می‌رود با اتخاذ سیاست‌های درست شاهد پیاده‌سازی ارکان اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی