عصر بازار

سه پیش‌بینی بیل گیتس از ۲۰ سال آینده

عصر اعتبار- روز سه شنبه، بیل گیتس برای چهارمین بار در پایگاه ردیت حاضر شد تا کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار، هر چه می‌خواهند از او بپرسند.

سه پیش‌بینی بیل گیتس از ۲۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فرادید، روز سه شنبه، بیل گیتس برای چهارمین بار در پایگاه ردیت حاضر شد تا کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار، هر چه می‌خواهند از او بپرسند.


    یکی از کاربران سوالی بسیار جالب از بیل گیتس پرسید: جامعه بشری در 20 سال آینده، به چه چیزهایی دست خواهد یافت؟

    بیل گیتس که خودش را یک «فرد خوش بین» می‌داند، به سه مورد اشاره کرد. صحبت‌های بیل گیتس، به عنوان یکی از موفق‌ترین افراد زنده جهان، شنیدنی است.

    ابتکار در زمینه انرژی
    بیل گیتس نخست به ابتکار در زمینه انرژی اشاره کرد و گفت که باید راهی ارائه شود که بتوان هزینه‌ها را پایین آورد و از شر گازهای گلخانه‌ای نیز خلاص شد. صحبت‌های بیل گیتس برگرفته از اتفاقات اخیر پیرامون نیاز به معجزه‌ای در زمینه انرژی مطرح شده است.

    او می‌گوید: «ابتکار در زمینه انرژی تنها در صورتی ممکن خواهد شد که موسسه‌های عمومی و خصوصی بر روی آن ریسک کنند.»

    پیشرفت‌های پزشکی
    مسئله دوم نیز پیشرفت‌های پزشکی برای مقابله با بیماری‌های خطرناک نظیر فلج اطفال، مالاریا، ایدز و سل خواهد بود. بیل گیتس می‌گوید که این بیماری‌ها را یا باید کاملا ریشه‌کن کرد و یا باید احتمال شیوع آن را نزدیک به صفر رساند.

    به عقیده آقای گیتس، دانش می‌تواند به این جایگاه دست یابد. او معتقد است که فلج اطفال، سرخک و اوریون به طور کامل از بین خواهند رفت و تا 30 دیگر هم هیچ خبری از سرطان نخواهد بود.

    آموزش
    بیل گیتس می‌گوید که مسئله سوم این است که آموزش بهبود یابد. او می‌گوید: «به معلمان باید کمک کرد تا بهتر درس دهند و به دانش‌آموزان نیز باید آموخت که چه مهارت‌هایی برایشان مفیدتر است.»

    به همین منظور، بنیاد گیتش پیشتر کارش را شروع کرده و از تدریس سفارشی سازی شده حمایت می‌کند. این بنیاد از مدرسان خلاق، پویا و مشتاق حمایت می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی