عصر بازار

کاردار کشورمان در مراسم نوروز خبر داد؛

سفر هیات‌های اقتصادی ایران و انگلیس در سال آینده

عصر اعتبار- مراسم جشن نوروز شامگاه روز یکشنبه با حضور کاردار جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، پرسنل سفارت، روسا و کارکنان نهادهای ایرانی و خانواده‌های آن‌ها در لندن برگزار شد.

سفر هیات‌های اقتصادی ایران و انگلیس در سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمدحسن حبیب‌الله‌زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران در سخنانی در این مراسم که در محل رزیدانس سفارت ایران برگزار شد، از سال گذشته به عنوان سالی مهم در عرصه سیاست خارجی ایران و از جمله روابط دیپلماتیک تهران و لندن یاد کرد.

    حبیب االله‌زاده افزود: یکی از دستاوردهای سیاست خارجی در سال ١٣٩4، نهایی شدن روند برقراری روابط سیاسی دو کشور ایران و انگلستان بود که در پی مذاکراتی که قریب به دو سال به طول انجامید در شهریور ماه سال گذشته به سرانجام رسید و امکان رابطه کامل دیپلماتیک میان ایران و انگلستان از طریق بازگشایی سفارت فراهم شد.

    او سفر محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان به لندن و سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به تهران را در چارچوب توسعه روابط سیاسی، از تحولات قابل توجه سال گذشته برشمرد که در طول یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

    حبیب الله‌زاده سفر هیات‌های اقتصادی و تجاری انگلیسی به ایران و بالعکس جهت گفت‌وگو پیرامون زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری را از دیگر دستاوردهای گسترش مناسبات اقتصادی پس از بازگشایی سفارت برشمرد.

    کاردار کشورمان در لندن همچنین به سفر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهوری به لندن در اسفندماه گذشته اشاره کرد که در جریان آن با شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی انگلیس ملاقات و گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

    وی از سفرهای متقابل هیات‌های بلندپایه اقتصادی دو کشور در سال جدید خبر داد و گفت که قرار است از وزارت حمل و نقل و وزارت تجارت انگلیس به تهران سفر شود و متعاقبا از سوی طرف ایرانی نیز سفرهایی برای گفت‌وگو در خصوص مناسبات اقتصادی صورت خواهد پذیرفت. ضمن اینکه تقویت مناسبات پارلمانی نیز در دستور قرار دارد.

    حبیب‌الله‌زاده همچنین در این مراسم از تمامی نهاد‌ها و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران که در سال گذشته شمسی در لندن فعال بودند تشکر کرد.

    وی در پایان سخنانش به اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و تصریح کرد که این توصیه باید سرلوحه فعالیت سازمان‌ها و نهادهای ایران خارج از کشور قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو