عصر بازار

جهانگیری:

اقتصاد ایران باید مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی اداره شود

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهوری گفت: اقتصاد ایران باید مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی اداره شود که هم دولت و هم مردم و شرکت های عمومی و بخش های خصوصی آماده عملی شدن این اقتصاد باشند.

اقتصاد ایران باید مبتنی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی اداره شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی که در تالار مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان برگزار شد، افزود: نامگذاری سال 1395 توسط رهبرمعظم انقلاب ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ' کار جدی دولت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.
    وی برون گرایی در اقتصاد مقاومتی را مرتبط با صادرات و گرفتن فناوری از دنیا عنوان کرد و گفت: صادرات غیر نفتی مسئله مهمی است که از اول انقلاب مسئولان به دنبال آن بودند و باید ظرفیت های کشور به این مهم کمک کنند و در توسعه صادرات باید اصلاحاتی در درون خود انجام شود تا این صادرات بتواند رقابت کند.
    معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: تولیدکنندگان کالا در اقتصاد مقاومتی باید به نقطه ای برسند که تولیدات آنها مرغوب و قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشد.
    وی گفت: در صادرات کالاهای تولیدی باید به شکل رقابتی اقدام شود و حتی الامکان خروج کالاهای خام در برنامه نباشد به طور مثال ما 400 هزار بشکه میعانات گازی صادر می کنیم در صورتی که همین میعانات می تواند به بنزین مرغوب تبدیل شود و یقینا سرمایه گذاری برای بخشی از مواد خام نیازمند حلقه سرمایه گذاری وسیع در همه بخش ها از جمله کشاورزی، صنعتی و معدنی است.
    جهانگیری، پیام اصلی اقتصاد مقاومتی را تامین نیاز مردم و اشتغالزایی دانست و اظهار کرد: اقتصاد کشور باید به درجه ای از اطمینان برسد که مقابل تلاطم ها مقاوم باشد و دوام بیاورد و همه اعم از دولت، مجلس، بخش خصوصی و نیروهای مسلح با هم کار کنند.
    وی افزود: اقتصاد مقاومتی در سال 94 به عنوان یک پروژه تعریف شده و در سال جاری بخش هایی از آن عملیاتی می شود و همه دستگاه های کشور این اقتصاد را عملیاتی کنند و همه باید پاسخ داشته باشند که ما چه کرده ایم.
    معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: در این مسیر باید از تمامی ظرفیت های کشور استفاده و در هر برنامه ای دانش بنیان و با سیستم جدید فناوری کار کرد و متکی به روش های قدیم نبود تا بتوان موفق شد.
    وی سال 95 را سالی خوب در اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: در سال جدید هم سیاست های اقتصاد مقاومتی وارد مرحله اجرایی و هم با تحریم های ظالمانه که برداشته شده همراه با صدور نفت که در چند ماه گذشته موفق تر بوده ایم منابع مالی مختلفی وارد کشور می شود که موجب حمایت از واحدهای کوچک اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی است.
    جهانگیری ادامه داد: تا هفتم اسفند رقابت بود و هشتم اسفند دیگر فضای کشور عوض شد و همه باید در کنار هم به مردم خدمت کنیم و هر کس انتخاب شد نماینده همه است.
    وی همچنین از کرمان به عنوان استانی مستعد برای پیشرفت و توسعه یاد کرد و افزود: این استان با وجود پتانسیل های فراوان قابل پیشرفت و توسعه در همه بخش هاست و سیرجان نیز از شهرستان های دارای ظرفیت خوب در مسیر توسعه است که جایگاه مهمی را در کشور دارند.
    استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: امیدواریم در سال جدید فصل جدیدی در عرصه اقتصاد رقم بخورد.
    علیرضا رزم حسینی افزود: مجتمع گل گهر سیرجان با تکمیل ظرفیت های فولاد از مبدا تا محصول نهایی نمونه بارز الگوی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان است و مجموعه ای از فعالیت های اقتصادی در گل گهر سیرجان اجرایی شده است و در جنوب استان هم از شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کار را شروع کرده ایم.
    وی انتقال آب خلیج فارس به مجتمع گل گهر و سیرجان را از طرح های مهم برای رفع مشکل بخش صنعت و معدن شهرستان عنوان کرد.
    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز در این نشست 26 درصد افزایش بهره وری تولید و 10 در صد افزایش بهره وری واحدها در سال 94 نسبت به سال 93 را از موفقیت های این شرکت عنوان کرد.
    ناصر تقی زاده از تولید بیش از پنج میلیون و 250 هزار تن گندله در این مجتمع خبر داد و گفت: از محل صرفه جویی، عدم افزایش قراردادها و کاهش قیمت تمام شده 540 میلیارد تومان سود در سال 94 عاید شرکت و بدهی ها و حقوق کارگران و پرسنل پرداخت شد.
    وی از صدور سه و نیم میلیون تن کنسانتره به خارج از کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: علیرغم تحریم یکهزار و 549 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و هیچکدام از طرح های ما متوقف نشده است و در طرح انتقال آب از خلیج فارس هم 50 میلیارد تومان در چهار ماه گذشته اختصاص یافته است.
    معاون اول رئیس جمهوری همچنین در این سفر یک روزه با حضور در گلزار شهدای سیرجان و مزار دو برادر شهید خود شهیدان محمد و یعقوب جهانگیری با اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
    وی در گلزار شهدای سیرجان گفت: شهدا محور اقتدار و امنیت نظام اسلامی هستند و امروز ملت ایران اسوه مقاومت و ایثار است.
    اسحاق جهانگیری که شامگاه شنبه در سفری غیررسمی وارد کرمان شد امروز پس از بازدید از کمپ جمعیت هلال احمر و خدمات اورژانس در پارک مسافر شهر کرمان به سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان رفت.
    وی در ساعات آغازین پس از تحویل سال نو در سرای سالمندان کرمان حضور یافت.
    معاون اول رئیس جمهوری همچنین شامگاه یکشنبه با آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در منزل وی دیدار و گفت و گو کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی