عصر بازار

روسیه خواستار توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای حوزه دریای خزر شد

عصر اعتبار- «دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه بر توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای حوزه دریای خزر تاکید کرد.

روسیه خواستار توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای حوزه دریای خزر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه پس از برگزاری نشست مقامهای امور دریایی روسیه در شهر بندری استراخان در ساحل دریای خزر در جمع خبرنگاران گفت: منطقه دریای خزر بسیار اهمیت دارد و توسعه همکاری ها با کشورهای این منطقه در اولویت قرار دارد.
    راگوزین افزود: در این رابطه پاکسازی بستر رودخانه و دریا برای توسعه روابط بازرگانی ازجمله با کشورهای حوزه دریای خزر اهمیت فراوان دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
    وی خاطرنشان کرد: برای فعال تر شدن ساختار همکاری ها میان کشورهای حوزه دریای خزر باید تصمیم های مهم گرفته شود که تصمیم اول مربوط به پاکسازی بستر رودخانه ولگا است تا وضع رودخانه برای کشتیرانی مانع ایجاد نکند.
    مقام روس افزود: در آن شرایط کشتی های بزرگ می توانند در روخانه ولگا تردد کنند. کشتی ها از مسکو از طریق این رودخانه می توانند به مقصد باکو، ترکمنستان و ایران حرکت کنند.
    وی از مشکلات موجود در این زمینه به پیشرفته نبودن ناوگان پاکسازی بستر رودخانه روسیه و فرسودگی آن اشاره کرد و گفت: این مشکلات باعث شده کارهایی که انجام می گیرد موثر نباشد.
    وی با بیان این که روسیه دارای منابع آبی بسیار عظیم است، اظهار داشت: باید تعداد کشتی های پاکسازی کننده بستر رودخانه افزایش یافته و کشتی های پیشرفته به ناوگان پاکسازی اضافه شود.
    وی از مسایل دیگر ممانعت کننده از توسعه همکاری های بازرگانی کشورهای حوزه دریای خزر به بوروکراسی اشاره کرد و افزود: در نشست دست اندرکاران دریایی روسیه مسایل مربوط به کاهش بوروکراسی به ویژه در تنظیم اسناد گمرکی محموله ها در اولویت قرار داشت و طرف های شرکت کننده در این نشست به تفصیل در باره راههای توسعه همکاری های روسیه و کشورهای حوزه دریای خزر گفت و گو کردند.
    روسیه، ایران، ترکمنستان ،قزاقستان و جمهوری آذربایجان کشورهای ساحلی دریای خزر را تشکیل می دهند و برای حل مسایل این دریا مقامات این کشورها بطور منظم با یکدیگر مذاکره و تبادل نظر می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو