عصر بازار

یادداشت تفاهم همکاری بانکی ایران و عراق امضا شد

عصر اعتبار- یادداشت تفاهم همکاری های بانکی بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی عراق به امضای روسای کل دو کشور رسید.

یادداشت تفاهم همکاری بانکی ایران و عراق امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،رییس کل بانک مرکزی ایران در سفر به بغداد، ضمن دیدار با علی العلاق، همتای عراقی خود، افزایش همکاری های بانکی میان تهران و بغداد را بررسی کرد.

    ولی اله سیف در سفر به بغداد در مورد ایجاد رابطه بانکی و افتتاح حساب های متقابل به ارزهای محلی و بین المللی بین بانک مرکزی دو کشور و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای همکاری های متقابل بانک ها با هدف تسهیل مراودات تجاری از طریق ارائه انواع خدمات بانکی مانند اعتبارات اسنادی، ضمانتنامه های بانکی و عملیات خزانه داری با همتای عراقی خود مذاکره و در پایان، سند همکاری های بانکی به امضای طرفین رسید.
    درسند اشاره شده بر اتصال سوییچ ملی دو کشور به منظور امکان استفاده از کارت های بانکی توسط زائران و مسافران تاکید شده است. همچنین به منظور پایش و اطمینان از حسن اجرای توافقنامه، طرفین موافقت کردند کمیته ای دایمی تحت عنوان «کمیته مشترک بانکی ایران و عراق» تشکیل شود.
    گفتنی است هم اکنون دو بانک ایرانی و یک بانک مشترک در عراق فعالیت می کنند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی