عصر بازار

شکری تاکید کرد:

ضرورت اصلاح نظام درآمدی دولت

رصد فعالیت بنگاه های اقتصادی راهکار مقابله با فرار مالیاتی

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید بر اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی، گفت: توجه به مالیات در کشور بدون افزایش پایه های مالیاتی می تواند بی نیازی از درآمدهای نفتی و حتی عدم تاثیرپذیری از شرایط و نوسانات منطقه را در پی داشته باشد.

ضرورت اصلاح نظام درآمدی دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمود شکری  با تاکید بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی و فرمایش رهبر معظم انقلاب در این باره به عنوان سند بالادستی برای رشد و پویایی کشور باید مدنظر تمامی مسئولان نظام باشد.

    نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای دریافت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی قانون داریم اما زیرساخت اجرای آن در کشور فراهم نیست، افزود: ضعف در اجرای قانون علت فرارهای مالیاتی بوده که آمار این نوع تخلف مالیاتی در کشور ما را به نسبت اکثر کشورها حتی در منطقه زیاد کرده است.
    اقتصاد مقاومتی

    ضرورت رصد فعالیت های اقتصادی همه بنگاه های مالیاتی

    وی با تاکید بر اینکه زیر ساخت اجرای قوانین برای روزآمد سازی اقتصاد و درآمدهای آن  مانند ارزش افزوده، قانون مالیات های مستقیم، طرح جامع اطلاعات مالیاتی است، گفت: فعالیت های اقتصادی همه بنگاه های مالیاتی باید در سیستمی مشخص ثبت، قابل رصد و ردیابی باشد تا بتوانیم به استناد آن با فرار مالیاتی برخورد کنیم.

    وی با بیان اینکه بنده اعتقادی به افزایش نرخ مالیات ها با شرایط فعلی ندارم، گفت: باید  مسیرهای فرار مالیاتی بسته شود تا تمامی مالیات ها به حساب خزانه واریز و مشکلات درآمدی دولت با این منابع مرتفع شود.

    شکری با تاکید بر اینکه برای تحقق بند 17 اقتصاد مقاومتی در خصوص اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی دولت باید اقدامی اساسی انجام دهد، افزود: با حاشیه سازی ها نمی توان کشور را از نظر درآمدی مستقل کرد از این رو باید دولت با توجه به نص صریح قانون راه های فرار مالیاتی را بسته و به این ترتیب درآمدهای خود را افزایش دهد.

    ضرورت توجه به درآمدهای مالیاتی بدون افزایش پایه های مالیاتی

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه توجه به مالیات در کشور بدون افزایش پایه های مالیاتی می تواند بی نیازی از درآمدهای نفتی را در پی داشته باشد، تصریح کرد: دولت می تواند با تکیه بر درآمدهای مالیاتی از نوسان پذیری اقتصاد کشور از شرایط منطقه جلوگیری کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فرارهای مالیاتی و عدم برخورد با آن را بزرگ ترین ظلم به اقتصاد کشور خواند و گفت: نباید اجازه کسب درآمد از منابع کلان کشور بدون پرداخت مالیات داده شود؛زیرا بسیاری از افراد در ایران سرمایه گذاری کرده و از منابع این کشور برخوردار هستند اما با هزاران ترفند از پرداخت مالیات سرباز می زنند./

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی