عصر بازار

اوبر هم به هکرها جایزه ۱۰ هزار دلاری می‌دهد

عصر اعتبار- شرکت اوبر ارائه دهنده خدمات تاکسی یابی در شهرهای بزرگ به هکرهایی که نقاط ضعف سیستم این شرکت را شناسایی و گزارش کنند تا ده هزار دلار جایزه می دهد.

اوبر هم به هکرها جایزه ۱۰ هزار دلاری می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، اوبر در وهله اول به دنبال شناسایی آسیب پذیری‌هایی است که موجب می شود هکرها به اطلاعات شخصی رانندگان و مسافران تاکسی ها دسترسی یابند.

    اوبر از ماه می جوایزی به هکرهایی که موفق به شناسایی برخی آسیب پذیری ها در سیستم این شرکت شوند اهدا می‌کند و البته محققان امنیتی تا 90 روز فرصت دارند تا آسیب پذیری‌های یاد شده را شناسایی کنند. افرادی که چهار حفره یا تعداد بیشتری از حفره‌ها را شناسایی کنند، جایزه اضافی هم دریافت می کنند که برابر با 10 درصد از متوسط جوایز دریافتی آنها برای شناسایی چهار حفره قبلی است.

    هدف اوبر از این کار وفادار نگهداشتن هکرها به خود اعلام شده است. حفره های امنیتی مدنظر این شرکت به سه دسته تقسیم می شود. دسته اول حفره‌های ساده‌ای هستند که باعث تغییر عکس راننده در نمایه شخصی وی یا دسترسی به برخی اطلاعات شخصی وی می‌شود و جایزه آنها سه هزار دلاری است.

    دسته دوم حفره هایی هستند که باعث دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خصوصی تر و حساس تر کاربران مانند آدرس ایمیل، تاریخ تولد، اسامی، شماره تلفن و .. می شود و جایزه آنها 5 هزار دلاری است و دسته سوم حفره های خطرناکی هستند که به سرقت کامل اطلاعات کاربران و کنترل حساب کاربری آنها منجر می شود و جایزه آنها تا ده هزار دلار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی